En fråga om Vacc och tävling

S

samtson

Nu är det så dumt att jag i höstas missade att vaccinera min häst - vilket gjorde att jag fick göra om allt igen (influensa alltså).
Den sista sprutan skrev veterinären in fel - nämligen under "Vacc mot annat än influensa". Jag tänkte be denna vet att fixa till detta vid nästa vacc, så det blir rätt i passet gällande ordning - men det blir inte förrens i höst.

Tror ni att det är okej, att detta ändå gills inför kommande tävling? Man ser ju vilket prep som användts och kan jämföra med tidigare.

Sv: En fråga om Vacc och tävling

jag skulle tro att det går bra ändå..

klapplån

hur långt innan tävling måste man vaccinera? och om man ska börja vaccinera mot influensa räcker det med att hästen fått första sprutan innan tävlingen då?

Sv: En fråga om Vacc och tävling

Mer än 7 dagar före tävling.
Nej, den ska ha fått två med 21 till 92 dagars mellanrum.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 378
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 442
Senast: Wonna
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 550
Senast: Liten
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 278
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar