En fråga om muskelbristning och en fråga om löp

Philosophia

Trådstartare
Hittade nyss ett stort blåmärke/blodutgjutning på insidan av låret på lilla whippan. Jag gissar att det tyvärr är en muskelbristning efter lördagens lek med ett gäng andra whippar.

Men det skumma är att hon inte verkar ha ont. Hon varken haltar eller ömmar och det är inte varmt eller svullet :confused: Jag borde ta mig till veterinären och kolla upp det, men hon är dessutom magsjuk just nu så jag misstänker starkt att de inte vill få in henne.

Vad tror ni? Ser det ut som en muskelbildning?

DSC00148.jpg

Till råga på allt började den lilla kraken att löpa för första gången idag. Det blöder precis som det brukar göra, men det kommer även något grumligt kolafärgat i geléform. Är det normalt?

Sv: En fråga om muskelbristning och en fråga om löp

Min yngsta IG fick något liknande på exakt samma stället för ett tag sedan. Också efter lek, ganska vild sådan :angel: Inget ont, inget haltande, absolut inga reaktioner. Det var helt borta på ett par dagar - ett vanligt, ganska stort, blåmärke visade det sig vara.

En muskelbristning borde väl göra ganska ont om du böjer i benet eller känner på märket? Nu har det ju i och för sig gått ett par dagar så att kolla med vet. kan ju vara bra. Du kan ju bara ringa och beskriva hur det verkar stå till med lillan, så kan de råda dig om det är dags att åka in eller vad de nu vill. :D

Löp kan jag inte tillföra något om - håller mig nöjt till mina hanar ;)

Jag får inga smärt- eller obehagsreaktioner alls. Det kanske bara är en ytlig blödning om hon har slagit i någon pinne lite olyckligt. Hoppas det för muskelbristningar tar ju tyvärr lite tid att läka.

Jag gjorde förresten en separat tråd om min löpfråga eftersom rubriken i den här tråden blev lite missvisande.

Ja, de har ju så tunn hud på insidan av låren så det ser nog värre ut än vad det är. Har hon inte ont hade jag nog inte oroat mig, men hållit lite koll :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka