En dum fråga?

Sv: En dum fråga?

Okej, båda gör ju det. Men de äter ju foder bra så jag tycker inte det verkar som någon av dem har ont i halsen faktiskt.

Våran åt jättebra också.
Jag säger bara en varningens ord ;) Som sagt, enda sättet vi kunde se det på var att hon käka gräs men det beror ju på hur mycket dina hundar äter o hur ofta o så. Jag kommer nog altid vara lite mer uppmärksam från o med då iaf :)

Men vatten har de 24/7 dygnet så det är inte det, de har både vatten inne och ute.

Dom äter ju inte som en häst direkt. Äter vissa dagar och vissa inte och då blir det bara några små strån, alltså inte någon stor mängd. Hur mycket åt eran?

Dom äter ju inte som en häst direkt. Äter vissa dagar och vissa inte och då blir det bara några små strån, alltså inte någon stor mängd. Hur mycket åt eran?

Hon var nog lite mer på gräset än vad dina verkar vara. I senare skedet så åt hon gräs varje gång hon var ute o det var då vi började bli oroliga o gick till vet med det. Men håll koll på hur mycket de äter å börjar de äta ovanligt mycket så får du väl fundera på om du ska kolla upp det.

kl

Våran whippet äter sjukt mycket gräs i perioder. Just nu ställer han sig och betar det första han gör när han kommer ut:D Vi säger att han umgåtts för mycket med hästen:rofl: Skämt å sido, men han mår bra och är fin i hull...så tror inte det är skadligt för hunden att äta gräs i måttliga mängder. Har även hört det där med att de äter gräs för att kräkas.

exakt vilka vitaminer skulle hunden få i sig via grönsakerna? innehållet i en magsäck är försumbart om man ser till hur mycket annat ätbart det är på ett djur. och jag tror inte att vargar är så solidariska att de delar maginnehållet mellan sig.

Till barfande hundar ger man grönsaker för att hålla igång magen och får den för lite grönsaker kan den börja äta gräs som utfyllnad.

det är väl mest som utfyllnad man ger grönsaker? för en lätt arbetande sällskapshund behöver väldigt lite kött egentligen.

Okej, ska prata med min vet och se vad hon säger :)

Okej, skönt att jag inte är ensam om att ha små shettisar hemma :P. haha

Men vatten har de 24/7 dygnet så det är inte det, de har både vatten inne och ute.

:eek:

Du tror inte mina har vatten dygnet runt? Men dom kan ändå bli flåsiga efter att ha farit omkring som idioter, det är då vi får gräsätandet.

Men andra kan säkert äta mycket gräs för att dom har halsont exempel.

Jo menade inte det, men de har vatten när de är ute så de går och dricker där då.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 957
Senast: Sel
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 077
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur