En dikt om vikt

Jag gjorde mig av med mina gravidkilon. Snälla säg ingenting, jag vet redan om hur jag värderas.

Jag har redan skämts över att jag inte har lyckats skapa två nya liv, ta hand om dem, sova några timmar varje natt och samtidigt se ut som jag gjorde innan. Säg ingenting, för då bekräftar du att jag hade rätt. Säg inte att det är bra att jag tar hand om mig själv också, för det gör jag inte, jag har bara gjort mig av med vikt.

Säg ingenting och bekräfta det som alla andra säger, om än utan ord, att jag är bättre såhär. Det som jag sagt till mig själv sedan jag var barn. Vi är redan många hårda röster så var snäll mot mig och var inte en utav dem. En dag kommer jag inte längre se ut såhär och då kommer jag höra dina ord igen, fast tvärtom.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
31
· Visningar
3 023
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 993
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
632
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp