En bra helg.....

aldente

Trådstartare
Det stod i ridsport att Danzas vunnit 30 dagarsprovet i tyskland med mkt bra poäng på interiör och ridbarhet. Plus att han kommer att stanna där för att utbildas. Mitt sto är dräktig med honom och det är väl mest dom egenskaperna jag vill förbättre.
Sen har jag varit på jakt efter ett avelssto till ,det blev ett Welsh mountain sto ifrån holland som jag hämtade i lördags. En riktig liten pralin skall föla i januari. :p

Sv: En bra helg.....

aldente igen skrev:
Det stod i ridsport att Danzas vunnit 30 dagarsprovet i tyskland med mkt bra poäng på interiör och ridbarhet. Plus att han kommer att stanna där för att utbildas.

Låter ju onekligen intressant. Måste åka och köpa Ridsport idag.

Jo men det gick de ut med redan i våras att de trodde Danza var så pass bra, att han skulle kunna konkurrera i de tuffare unghästtävlingarna framöver...

Jo jag vet, men att dom TRODDE är ju en sak att han sedan bevisar det är ju en annan sak.

Ja men de har nog en god känsla för vad som är bra...även Karolinger gick ju bra!

Men alltid kul när det går åt ett positivt håll...

Eftersom jag inte följer strömmen utan andvänder hingstar efter eget huvud känns det ganska bra. Tyvärr (eller inte:-) funkade inte Danzas så bra på TAI så det blir kanske inte så många avkommor här.
Är det någon som har några erfarenheter av vinterföl ?

så synd...jag vet inte om det bara jag som reflekterat över att hingstar från Donnerhall blodet ofta har dålig spermakvalite´?

Hehe du, jag har också reflekterat det. Därav hingstbytet i år, som ändå inte gick vägen.

Mountainstoet jag har köpt skall föla tredje januari, hon är imp Holland för några veckor sedan.

Ja, för jag skall på bröllop på nyår och fölningsvakt är inte lätt att få den kvällen.

Liknande trådar

Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 184
Senast: fridshem
·
Avel Jag har senaste tiden plöjt igenom hästannonser ganska frekvent, och eftersom jag sitter hemma med krossad fot i högläge ft, gör jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 026
Senast: Masse
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 791
Senast: athena
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka