En blick…

Jajjemen

Trådstartare
Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt tre gånger i mitt liv. Det var över tio år sedan förra gången, men hände igen härom veckan. Boom! 💥⚡
De andra två gångerna har jag fått veta att det är attraktion, som är eller blev besvarad, när det hände. Jag tror att samma sak gäller nu, men är inte säker förstås. Har ni varit med om samma sak? Vad hände för er? Superhäftigt fenomen! För min del har det aldrig blivit något långvarigt av situationerna, nu är jag även lyckligt gift så jag kommer hålla mig på mattan…

Oh ja, massor av gånger🤩! Mest minnesvärd kanske den oväntade kontakten med en lortig och rufsig grovarbetare som hade grävt sig ett djupt dike utanför mitt hus. Jag kom strosande förbi bland höstlöven intet ont anande, råkade titta ner och, ja... det var nåt som sprakade till! Ledde till både det ena och det andra och graviditet.

Absolut,

Fast det kan vara illa också. För en herrans massa år sen var jag på Halloween nere i Göteborg på Liseberg.

Våra blickar möttes och hen spelade så jävla bra i sin utklädnad att jag blev skitskraj och sen ännu mer skraj för alla zombier. Så numer kan jag inte längre se zombiefilmer.

Så lås inte era blickar med nån utklädd på Halloween :rofl:

Inte blick. Men första gången min man kramade om mig kände jag mig "hemma", lugn, trygg. Och då mindes jag inte ens vem han var vid det tillfället. Innan hade vi bara träffats på ett par fester där jag hade fått i mig alldeles för mycket alkohol så jag kom inte alls ihåg honom. Det är snart 14 år sen🥰 Han är fortfarande mitt hemma och jag känner samma lugn helt plötsligt när han håller om mig, som att då vet jag att jag kommer klara av vad som helst.

Lustigt nog har hans syster liknande effekt på mig. Första gången vi sågs sa vi inte ett ord till varandra, bara stod och höll om varann i flera minuter.
Vi bor i olika länder och pratar i telefon kanske 2 gånger per år(för jag avskyr att prata i telefon), ses vartannat år ungefär. Men det är samma självklara trygghet där varje gång. Hon är nog faktiskt den enda som fullt ut accepterar mig precis som jag är. Mer så än även min man och mina föräldrar.

Ja. En fantastisk känsla.
Visst är det! Men vad är det som händer på en millisekund när det blir såhär? Vet man att det är ömsesidigt, eller tror man bara? Jag har ju två facit, men det är bara två så det är ingen vidare statistik att komma dragandes med.

Visst är det! Men vad är det som händer på en millisekund när det blir såhär? Vet man att det är ömsesidigt, eller tror man bara? Jag har ju två facit, men det är bara två så det är ingen vidare statistik att komma dragandes med.
Jag har inget facit. Har inte direkt agerat på något av de tillfällen det känts så, men känslan har absolut varit att det är ömsesidigt. Men de förhållanden jag haft i livet har inletts på andra sätt, så jag har ju verkligen ingen aning.

Inte bara en blick i mitt fall, men för mig är 99.999% av alla män fullständigt ointressanta för attraktion men den där 0.001% så vet jag det nästan omdelbart, på lite längre än en blick men kortare än nån minut har de sorterat in sig i facket intressanta.
Vad som sker kan jag inte förklara.

Ja. Det hade inte ett dugg att göra med kompatibilitet, sund relation eller liknande. Inget jag som vuxen skulle lägga vikt vid i sökandet efter potentiell partner.
Nej kompabilitet säger det väldigt lite om, enligt mina få erfarenheter. Ena fallet var en klassisk rövhatt (brukar undvika vissa varningsflaggor, men tänkte att jag inte ska vara så fördomsfull utan prova..), andra fallet knappt en fling.

Nej, faktiskt aldrig. Det låter som en mäktig känsla så det vore kul att uppleva den. Däremot har jag tydligen gett nån (numera ett ex sen länge) en sån blick. Han kom nämligen fram och pratade med mig "eftersom jag tittat på honom på ett sånspännande sätt". Det lite sorgliga för honom är att jag inte alls hade lagt märke till honom innan han kom fram till mig 😅

En gång. Hände inget för vi var båda upptagna men vi skrev lite vid senare tillfälle när båda var singlar men hände aldrig något.

En gång, väldigt märklig känsla! Helt omöjligt att ignorera eller bortförklara. Ömsesidigt och vi blev bra vänner senare. 😊 Upplever att någon har tittat på mig på samma sätt fler gånger, men har varit helt opåverkad då.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 003
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Relationer Ett par månader har gått sedan jag skrev min första tråd om min situation (tyvärr ett dagboksinlägg så kunde inte fortsätta skriva där)...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
23 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka