en baksida med utekatter

bengeten

Trådstartare
fick höra av en bekant att katter ur grannskapet bruka kila in till dom när de har dörren öppen... så nu har de köpt hem mat som de ger till katterna..
De katterna är inte utsvultna och magra men matar dom för att de vill att de ska komma tillbaka så att deras barn får leka och lyfta och bära katten för hon älskar djur...

så ni som har utekatter ha detta i tankarna, inge kul om katten byter familj eller försvinner på annat sätt..var rädd om katterna:crazy:

Sv: en baksida med utekatter

nää för de anser att man inte ska ha djur om man inte bor ute på landet där man kan släppa ut djur och barn:crazy:

:crazy:

Är inte det någon form av stöld?

Jag skulle iaf bli vansinnig!

Stöld att ge en katt mat som självmant kommer in i ens hem? :confused:

Stöld vore det väl kanske om man stängde in och "gjorde katten till sin egen"? Alltså; behöll katten och tog över den.

Jag skulle själv aldrig ge främmandes katter mat, men vet att det finns folk som gör så. Ibland tycker/tror de av okunskap att katten är mager och säkert inte har någon ägare, ibland är de fullt medvetna om att katten förmodligen har både hem och mat, men ger dem lite extra "godis" för att de gillar katten.

Jag tycker nog att den som väljer att släppa lös sin katt får "stå för riskerna". Därför tycker jag nog att vill man inte att katten ska riskera bli påkörd, bortskrämd av elaka människor eller få mat av andra så får man hålla sin katt hemma/ha rastgård/gå ut med den i koppel. Då har man själv full koll på katten och om den blir erbjuden t ex mat av någon annan.

Håller med, om man väljer att ha utekatt och har sådan dålig koll på dessa att de smiter in hos andra tycker jag man får ta sådant, liksom att man får ta att de kan bli påkörda. Finns oehörda risker med att ha katter lösa i bostadsområden utan uppsikt och det här är en av de mildare saker de kan "råka ut" för.
Trist är det ju och inget beteende jag försvarar men jag tycker att man får gå ut med sin katt i koppel om man bor i ett bostadsområde om man nu vill ha full koll på katten, det gör vi. Alternativt bo väldigt lantligt till, där har man koll på folket i närmaste trakten.
Man kan aldrig aldrig gardera sig mot att dumma och rent grymma människor får tag på ens katt om man väljer att ha den ute utan uppsikt.

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 707
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 443
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 072
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka