En av tikarna löper

Gnist

Trådstartare
Och precis som tidigare tikar, så kommer löpet ca 2 månader för tidigt :mad:
Parning blir det, men min omsorgsfulla planering som är gjord faller ju...
Vilket verkar vanligt återkommande "problem" för mig i år :devil: ;)

Nåväl om ca 9 veckor, så får ni förhoppningsvis se bilder på sötingarna :p
 
Sv: En av tikarna löper

Löptikar är luriga... har en som löpte i början av juni som nu löper igen troligtvis p.g.a. att vår andra tik löper...
 
Sv: En av tikarna löper

Ja du är inte ensam om att ha det problemet :mad: Min tik brukar vara som en klocka.....ok hon är det alla löp som jag inte tänkt para henne. De löp som parning skall ske då blir det förskjutning flera månader:eek:

Hade ju exempelvis tänkt para detta löp som borde ha kommit i slutet september. Nä när kommer det I SLUTET JULI!!! Så då fick matte lungt och stilla skjuta på planerna för jakten går inte att missa ;) :D

Tar det som en självklarhet att du visar upp de blivande stjärnorna ;) när de kommer!:bump:
 
Sv: En av tikarna löper

Självklart :D

Fast med den "tur" som jag verkar ha i år, så blir det säkert inga valpar :crazy:

Jag verkar ha ett sådant år, när ingenting går enligt planerna :eek:
 
Sv: En av tikarna löper

Aj då:(

Har haft ett sådant år jag också annars skulle jag ju just nu haft en valp hemma:( Går tyvärr inte alltid som man vill, men nu ska vi tänka positivt!:D Kommer säkert att gå kanonbra och födas flera stjärnämnen ;)
 
Sv: En av tikarna löper

Min tik flyttade fram löpet 2 månader i våras.... Med en arbetsgivare som inte är flexibel när det gäller sökt semester så krånglar det till tillvaron en del...
Så när valparna väl var födda så hade jag redan haft valppassningssemestern.... Inte kul...
 
Sv: En av tikarna löper

men nu ska vi tänka positivt!:D Kommer säkert att gå kanonbra och födas flera stjärnämnen ;)

Jo, jag hoppas ju på det ;)

Så när valparna väl var födda så hade jag redan haft valppassningssemestern.... Inte kul...

Jobbigt :crazy:

Överlag, så har mina tikar löpt ca 2 månader för tidigt i år. Undrar varför :confused: Om det är den extrema sommare och väldigt soliga varma hösten som spelat hormonerna ett spratt??
 
Sv: En av tikarna löper

Den av mina tikar som jag parade ni i somras löpte en månad för tidigt, eller så har hon helt enkelt en ganska kort cykel, hon löpte nämligen väl tidigt i vintras också... nåja, man får ta det som det kommer. Bättre med tidigt löp än kraftigt försenat, oftast i alla fall. Mitt tikgäng synkar gärna sina löp, just nu löper tre stycken, varav en är nästan två månader försenad och två är rätt tidiga...

Här är resultatet av min bråttomlöpares sommar-romans som föddes för en vecka sen. :love:

druvalpar6d.jpg
 
Sv: En av tikarna löper

Min tik va oxå 2 månader för tidig i löpet..tror hon löpte i juni. skulle egentligen löpa i augusti. så nu är jag lite osäker på när hon ska löpa ^^ men ja lär vell märka :P
 
Sv: En av tikarna löper

Överlag, så har mina tikar löpt ca 2 månader för tidigt i år. Undrar varför :confused: Om det är den extrema sommare och väldigt soliga varma hösten som spelat hormonerna ett spratt??

Kan mycket väl vara så... Lånade ut mitt sto för avel... Tre vändor till hingsten och ingen tog... (den sista ej kontrollerad ännu)...

Enligt hingsthållaren så var det hopplöst i år... dels på grund av den kalla våren.. Brunsterna var svåra att kontrollera och när de väl kom i brunst så gick den över lika snabbt som den kom.

Så visst kan väl vädret ställa till för tikarna också...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
934
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 583
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 721
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp