En av kattungarna skall åka bil....

C

Cernika

.... nån som har några tips? Vi är lite nervösa inför resan som kan ta några timmar. Vi var ute och träningsåkte idag och det gick rätt så bra. Han sov mest hela tiden. Vi har tränat med sele litegrann så vi kan ta ut honom så han får luft.

Kan man få lite tips. Behöver dock inte några verbala kängor från nån. Vår unge kommer att få det underbart i sitt nya hem mitt ute i skogen långt från både bilar och annat.

Sv: En av kattungarna skall åka bil....

Det finns Feliwayspray man kan spreja i transportburen innan resan. Det har en lugnande inverkan på katten. :idea: Sen blir de flesta katter lugnare om man lägger något över buren.

Ta med toalettpapper och nytt underlag ifall kattungen skulle bli åksjuk och kräkas.

Ta även med en liten låda med sand i ifall kattungen skulle behöva gå på lådan. Kattungar blir nödiga när man som minst anar det (jag har "rastat" kattungar på centralstation i Stockholm :D ).

Du kan även ta med en kattmyntaleksak till kattungen om den skulle bli orolig. Kattmynta brukar få katten på andra tankar.

Vi ska ta med en kattlåda och stanna med jämna mellanrum. Kattmyntaleksak var en bra ide.

Jag skulle nog inte ge katten mat precis före resan, utan ge den så den hinner gå och kissa och bajsa innan jag åkte. Kanske leka en stund med den så den blir lite trött och vill sova.

Liknande trådar

Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
3 211
Senast: SaraXX
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 846
Senast: fixi
·
Katthälsa På lördag ska katterna åka hem till mina föräldrar och bo där i två veckor. Det kommer gå bra, förutom en detalj: resan dit. Det är...
Svar
19
· Visningar
1 173
Senast: sthu
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 730
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama