En 8-årings betraktelse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

Yamaha

Vi firade julen med tjocka släkten som vanligt. Och som vanligt blev barnens morfar lite överförfriskad, dock inte otrevlig.
När alla åkt hem för kvällen säger dottern på 8 år:
- Morfar var full ikväll.
-Ja, säger jag, men han brukar ju bli det, så det är ju inte så konstigt.
-Ja, säger dottern, jag såg på hans ögon att han var full.
-Jaså, säger jag nyfiket, hur kunde du se det på hans ögon?
-Han ler inte lika mycket med ögonen när han är full..

Jag blev stum i säkert en minut... Vilken alldeles underbar betraktelse av min 8-åriga ängel....

Något att fundera på till nästa jul: Varför ler inte morfar med ögonen när han är full??
 
Sv: En 8-årings betraktelse!

För att man är så borta i huvudet så allt motoriskt mattas av. Jämför med någon som sitter och dagdrömmer, deras ansiktsuttryck är inte heller helt med, och deras blick tämligen känslolös. :idea:
 
Sv: En 8-årings betraktelse!

61 som tittat och EN som bemödat sig med att svara!

Kimzor: visst är det så, men jag tycker det var insiktsfullt och väldigt gulligt att en liten 8-åring ser och tänker på det viset..
 
Sv: En 8-årings betraktelse!

Ja, det tycker jag också. :) De är intelligenta, de små liven. ;)
 
Sv: En 8-årings betraktelse!

Vilken uppmärksam liten tjej. Hade jag nog inte lagt märke till i den åldern. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
53 851
Relationer Idag sa jag till min pojkvän/sambo att jag imorgon skulle packa ihop det mesta utav mina grejer för att flytta hem till mina föräldrar...
2
Svar
35
· Visningar
4 657
Senast: Mela99
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 706
Senast: Luleå
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 241
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp