En 12årig Pudeltik blev stulen här i stan

Sv: En 12årig Pudeltik blev stulen här i stan

Oj, du verkar ha läst det där lite som du vill. Jag skulle aldrig lämna mina hundar i bilen om de riskerar bli varma, men självklart har jag haft dem i bilen under andra årstider än vintrar och då öppnar jag rutorna lite till dem.

Får man in armen kan man låsa upp bilen innifrån med låsknappen, det var naturligtvis så jag menar. Hur du från det får det till att hunden är lös i bilen har jag svårt att förstå. Jag har centrallås på min bil och låser man upp förardörren går alla dörrar upp. Eller så kör man iväg med bil+hund som ju har hänt många gånger, fast då har det ju varit bilen tjuvarna varit ute efter.

Det låter på dig som att det är JAG som har attityd här, fastän jag tydligt förklarade att jag bara försöker förstå hur de resonerar - de som tror att det räcker med 3 cm en varm dag. i skuggan.

Sv: En 12årig Pudeltik blev stulen här i stan

Jag förstår precis vad du menar (tror jag). Men är det inte skillanad mellan olika raser? Vem skulle våga försöka stjäla en pitbull, schäfer, staffordshire bullterrier,amerikansk pitbullterrier, american staffordshire terrier, bullterrier, mastiff?

Som någon annan skrev så är det framförallt dessa hundar som är särskilt stöldbegärliga.

Vad gäller ursprungsfråga så skulle jag aldrig någonsin lämna min hund fastbunden utanför affären eller någon annanstans. Det är synd och oförståeligt att många gör det, men i mitt nabolag tycker jag ändå att det har blivit bättre de senaste åren. För ett par år sedan var det väldigt många stölder och det uppmärksammades då i pressen att det är vanligt att hundar stjäls.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nej tänker ni! Inte en till rasvalstråd. Jo säger jag, snälla läs:D Jag börjar eller snarare börjar ännu mer längta efter en egen...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 686
Senast: mathilhill
·
H
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig fullkomligt som en idiot som gjort tvärtemot det jag hållt stenhårt på tills för några dagar...
Svar
16
· Visningar
3 506
Senast: Hjalti
·
C
Övr. Hund Hej alla! Våran hund är en dobbis tik på snart 3 år. Hon är själv hemma max 4 timmar på vardagarna och det går alltid jätte bra att...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Modett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka