Empe har ont =(

Nethril

Trådstartare
Min stackars lille grabb har gått och blivit halt.
Han har haltat i 4 dygn nu och hältan kom plötsligt utan att vi kan komma fram till någon orsak. När vi kom hem ifrån jobb/skola en dag så haltade han litegrann och vi trodde att han kanske legat konstigt och stelnat till.
Men det ger inte med sig och han haltar nu rätt ordentligt och när han sitter ner håller han ynkligt upp vänster tass och vill inte lägga vikt på den.
Har suttit med lampa och förstoringsglas för att se om det sitter nåt i tassen men inte hittat något. Han har ingen svullnad vad jag kan hitta och hur mycket jag än klämmer och petar på tassen och benet så får jag inte minsta reaktion på att det skulle göra ont någonstans.
Men så är han ju hårdaste killen i stan också ;)

Egentligen är det ju inte så farligt, han är lite halt, men frågan är hur länge jag ska vänta och se om det går över innan jag åker ner till vet. med honom. Vill ju helst åka ner igår om man säger så.
Hur gör ni när era haltar?
usch vad läskigt, Empe har aldrig varit sjuk i hela sitt liv så jag blir alldeles supernojjig nu :(

Sv: Empe har ont =(

Ja jag hade nog först och främst ringt och rådfrågat vet. Vill din hund inte ställa ner sin tass så har han ju ordentligt ont.
Du säger att han haltar rätt ordentligt nu och sen säger du att det inte är så farligt :crazy:..jag skulle nog säga att ring vet!

Min hund vrickade sin kota ordentligt för nåt år sen och jag fick rådet utav vet efter att jag varit där att köpa back on track benskydd. Efter 1 vecka var han betydligt bättre och efter nån vecka till var han helt ohalt.
Men som sagt ring vet!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: Redfox
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 748
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 098
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 880
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka