Emmaljunga

Sv: Emmaljunga

EL's åkpåsar ska tydligen ha samma funktion som minimizer-dynan, men när vi frågade om det på Babyproffsen så sa personalen där att det inte gjorde mycket skillnad alls. Möjligtvis så kan man använda endast midjebältet, men jag vet inte.
(vi fick för övrigt det spydiga svaret "är barnet för litet för selen ska det fortfarande ligga i liggdelen" :grin: Så alla med små barn ska tydligen ha dem liggandes i korgen tills de vuxit i selen, oavsett hur farligt det skulle kunna vara :angel: Nu är det inte aktuellt för oss att byta riktigt än, men vi ville ändå höra oss för)

*kl*
Vi har en Citycross med citykorg (silver check) och är så fruktansvärt nöjda med vår vagn. :love: Den rullar bra överallt, både i stan då vi springer runt i butiker och på landet då vi tar långa hundpromenader på dåliga traktorvägar. Allround som bara den med andra ord, precis vad vi ville ha!

Jag behöver verkligen något man kan bära så jag funderar starkt på en quadrolift. Det ska tydligen räcka med en quadrolift & typ en fotsack över som skyddar ännu mer från kyla/vind?! Hade ju vart mysigast med en citykorg... eller hårdlift? Men klarar man sig på en quadrolift vintertid?

Jag kommer köpa en city cross och sen en mjuklift till. Det är snyggare med en city korg, men jag tycker det verkar himla opraktiskt. Det är ju jättesmidigt med en lift att bara lyfta med in om bebisen sover.
Även om man har så man kan köra in hela vagnen hemma så har jag de flesta av mina kompisar boendes i lägenhet, och där går det inte ta med hela vagnen upp för alla trappor.

Fast det går alldeles utmärkt att bära med sig citykorgen också. Tro mig - jag vet! :D Vi bodde till alldeles nyligen tre trappor upp utan hiss, och hade chassit ståendes i ett förråd i källaren. Bar med andra ord upp korgen efter varje gång, hur enkelt som helst då det finns bärremmar på den.

Okej, kanske ska testa med den åkpåsen jag har till scootern. Fast de selremmarna känns det inte som de växer i förrän de är 2 år och så länge kan de ju inte ligga i liggkorgen ;)

en snabb fråga... jag köpte min som jag inte vet vad den heter.. men emma med handtag som man flippar över, köpte den i vintras... men ja hittar FN inte nån spak så ja kan fälla ned fotstödet nu.... :O vart sitter det ???? helt förvirrad!

Men klarar man sig på en quadrolift vintertid?

Bebisar är riktiga element och vagnar är JÄTTE varma. Ett fårskinn i botten, bebis och en fleesefilt så kommer ni klara er. Har bebis en tjockare overall skippa filten.
Fårskinnet ser nämligen till att hålla rätt temperatur, den är både värmande och svalkande + transporterar bort fukt.

Jag får lov att öppna min "vädringslucka" i min vagn nu så fort solen ligger på för det blir så otroligt varmt där inne.

Jag fattade först heller inte hur man fäller ner fotstödet på min citycross, men efter att ha kollat i instruktionsboken lyckades "tekniska jag".

På min är det en "hasp" på vänstersidan (om man står mot handtaget). Pilla lite på haspen/spärren (minns ej åt vilket håll) och drag fotstödet utåt och uppåt. Kanske gör man likadant på din vagn.

Bebisar är riktiga element och vagnar är JÄTTE varma. Ett fårskinn i botten, bebis och en fleesefilt så kommer ni klara er. Har bebis en tjockare overall skippa filten.
Fårskinnet ser nämligen till att hålla rätt temperatur, den är både värmande och svalkande + transporterar bort fukt.

Jag får lov att öppna min "vädringslucka" i min vagn nu så fort solen ligger på för det blir så otroligt varmt där inne.

Jo men fårskinn har jag hört talas om, bara inte hajjat vart man ska ha det?
Under quadroliften? För i går väl inte, det är ju så trångt redan i den där quadroliften.... Och ska man köpa Ikeas då eller en anpassad till just barnvagn?

Gud börjar tvivla på om jag inte ska ha en citykorg istället men en quadrolift verkar så enkelt att bära upp & ner, ta in på cafén osv...

Jisses... får krupp på det här med vagnar & tillbehör :laugh:

Sambon som varit så inne på city crossen frågad eigår ifall det inte kanske var bättre istället med en nitro ( svängbara hjul)....

Fasiken, nu fick vi massa beslutångest. Vill ju kunna komma fram i snö & ibland skog :)

Vi har en nitro och är sjukt nöjda! Personligen tycker jag den funkar bra på grusvägar, gräs, stallet osv. Går även med den på motionsspår med lite rötter o stenar på vissa ställen, och det går.. Lite studsigt för barnet men man får anpassa hastigheten ;)
Har en brio med ett par år på nacken som vi hade tänkt att ha off road men den e så jobbig o styra :o så den tar vi ibland på spåret o liknande ställen men aldrig annars. Kanske använd 20 ggr, MAX

Bebisen kom i maj men jag har redan varit o fixat sufletten 2 ggr... Den blir så slapp och åker bakåt.. Speciellt med regnskyddet på. Ingen annan som har prolem med det?

Svängande framhjul e skitbra när man går med hund oxå.. en hand på vagnen o kopplet i andra.. :D

Bebisen kom i maj men jag har redan varit o fixat sufletten 2 ggr... Den blir så slapp och åker bakåt.. Speciellt med regnskyddet på. Ingen annan som har prolem med det?

Jag har problem med det på min edge, men jag har inte varit och fixat det.
Måste göra det, är ju sjukt störande att rätta till den hela tiden :mad:.

Fårskinnet har du som madrass, ingenting mellan fårskinn och barn.

Jag skulle köpa ett lammskinn märkt och godkänt för att använda till småbarn, det är garvat med bara naturliga råvaror och är skinnet klippt är det gjort på ett sätt så inte en massa små hårstrån är kvar.
php3yjqcm.jpg

Köp ett stort helt skinn, mkt billigare än ett färdigskuret. Det gör ju inget om det är för stort. Då behöver du ju ingen filt :idea:

Jo men fårskinn har jag hört talas om, bara inte hajjat vart man ska ha det?
Under quadroliften? För i går väl inte, det är ju så trångt redan i den där quadroliften.... Och ska man köpa Ikeas då eller en anpassad till just barnvagn?

Jag har för mig att IKEA gått ut med att deras fårskinn inte är till för att ha till bebis.
Och som sagt, se till att det är tvättbart.
Jag hade också mitt runt madrassen i citykorgen (som ett lakan). Nu när jag sätter dit det i sittvagnen får jag väl dessvärre göra hål i skinnet för selremmarna.

Jag köpte förresten mitt lammskinn direkt från tillverkaren på en julmarknad.

okok då vet jag =) Kollar ju såklart det innan köp!

Nu har jag iaf beställt en city cross med citykorg & skötväska.... snacka om fram & tillbaka ;)

I denna färg fast EJ svängbara hjul...
vagn_105697988.jpg

Senast ändrad:

Snygg färg!

Någon som har en bild på EL`s åkpåse när den sitter ligger i vagnen?

Jag har problem med det på min edge, men jag har inte varit och fixat det.
Måste göra det, är ju sjukt störande att rätta till den hela tiden :mad:.

Precis! Tycker gott det kunde vart lite bättre kvalité.. Den gamla brions suflett stannar där den ska ;)

lugn du det blir mer;) snart ska du ha välling, flaskor, skedar, haklappar, barnmatsburkar, leksaker, större kläder och större blöjor :D

Självklart vet jag det! Men jag tror faktiskt att våran väska nästan är större än vad vissa skötväskor är som tillhör vagnarna.
Vi har varit på resande fot nu i veckan och all Miltons packning förutom täcket då fick plats i väskan. Kläder, sked, necesär, leksaker, dubbelt med blöjor, kräklappar mm. mm. Så det ska nog få plats med större grejer och mat mm.
Vi använder nog bara 1/3 av väskans volym idag. :)

Ahh skulle också beställt en quadrolift, men ångrade mig i sista sekund!
Tycker jag det är jobbigt att bära upp citydelen så får jag köpa en mindre & ha i citykorgen. Men är rätt så stark så de ska nog gå smidigt dom gångerna per dag man går in/ut.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Humla
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka