Emmaljunga

Mirabell

Trådstartare
Tänkte beställa en Emmaljunga i dagarna....

Någon mer här som har Emmaljunga?

1495_105148020.jpg

Denna blir det nog, en City cross i färgen black/blue

Sv: Emmaljunga

Jag har en Emmaljunga duo edge i svart och silver.
Tänkte köpa en citycross först , men efter lite övervägande tyckte jag att den var för liten.
Gillade dessutom att man kan flippa över handtaget på edgen och slipper lyfta hela sittdelen.

Jag tycker att både cc:n och edgen är skitsnygga och ser ut som en barnvagn "ska" (enligt mig då ;) ) :laugh:.

Hehe precis "ska se ut".... kanske ska tillägga att jag gick in direkt på ett märke, finns nog att välja mellan bara på ett märke!

Sen det här med svängbara hjul, känns ju supersmidigt. Men blev nerröstad av sambon. Å andra sidan så har jag en kompis som har City crossen & den vägerr ju inte så mycket.

Det stod mellan Nitron, City cossen & Cerox & eftersom ceroxen´s chassi väger dubbelt så mycket & verkar ha mindre egenskaper så "vann" City Crossen....

Tänkte köpa en citycross först , men efter lite övervägande tyckte jag att den var för liten.
Gillade dessutom att man kan flippa över handtaget på edgen och slipper lyfta hela sittdelen.

LITEN? Och jag som ska sälja in city cross för att jag tycker den är för stor ;)
Det som är negativt med vändbart handtag är ju att vagnen är tyngre.

Mirabell Jag ville egentligen också ha svängbara hjul, men fick rådet att svängbara hjul bara är bra om man mest är på asfalt, för om det är grusigt så blir den så "obalanserad" och "trög-körd". Just därför valde jag city crossen med punkteringsfria stabila däck, eftersom att jag går mycket på grusväg och terräng, men även i stan. Allround helt enkelt.

Jag har varit super nöjd med min vagn, och skulle inte sålt den om jag inte tyckte att den var för stor.

Nej liten är den verkligen inte... men duon? är större... men med en lyxig känsla över känns det som? :P

Jag har en quadrolift till & det är ju toppen om man inte vill släpa in en vagn på cafe osv...

Går mycket i skog & på grusvägar så då känns det bäst med fasta hjul. Men det där gör ju alla efter sina egna behov. Om inte annat får man köpa en smidigare sittvagn senare bara.... & växla emellan....

Men gud, ser att jag stavat helt galet på inläggen ovan.... ;) Dax att sova....

hej! ja har åxå Emma, som man flippar över handtaget på.. trivs kanon med den :) hade en city cross före combi vagn... men trivdes inte me den då den är så gungig.. :P den j ahar nu är fastare och som tidigare nämt tyngre.. jag tycker den känns bättre på nå vis.. :) köpte den på Barnens i vintras...ganska dyr.. men värd det! :)

ja titta på en med svängbara jul.. men hon i butiken sa att är man mycket på landet.. grus och så så är de ingen bra vagn.. däremot om man är i stan, och springer och schoppar mycket som hon sa med ett skratt så är de jätte bra och smidiga mellan kläd ställningarna :)

Åhh vad fin...

I vår när dottern är mogen att åka framåtvänd kommer jag köpa en scooter. Men skulle kunna köpa en nu, blev helt förälskad i deras nya rooooosa :love:
1716.jpg

Starkt vill ha begär :love:

Hade en cangaroo till sonen, jättenöjd med den.

Senast ändrad:

jerseyko: fan va snygg vagn! undrar om de blir lite gay att köpa en sådan till sonen min.. hehe.. dock kanske den finns i blå åxå :P

jerseyko: fan va snygg vagn! undrar om de blir lite gay att köpa en sådan till sonen min.. hehe.. dock kanske den finns i blå åxå :P

Jag tror inte att barnet får sin sexuella läggning efter vilken färg han hade på vagnen som liten.
Köp du en rosa om du tycker at den är snygg.

LITEN? Och jag som ska sälja in city cross för att jag tycker den är för stor ;)
Det som är negativt med vändbart handtag är ju att vagnen är tyngre.

Mirabell Jag ville egentligen också ha svängbara hjul, men fick rådet att svängbara hjul bara är bra om man mest är på asfalt, för om det är grusigt så blir den så "obalanserad" och "trög-körd". Just därför valde jag city crossen med punkteringsfria stabila däck, eftersom att jag går mycket på grusväg och terräng, men även i stan. Allround helt enkelt.

Jag har varit super nöjd med min vagn, och skulle inte sålt den om jag inte tyckte att den var för stor.

Jag tycker att den är i minsta laget :D.
Citykorgen är mycket mindre än till edgen och ryggstödet i sittdelen är kortare.
Jag vill ha en stor vagn då hon mest ska sova i vagnen.
Ska jag promenera så tar jag sjalen och ska jag shoppa så tar jag antingen sjal eller paraplysulky :)

Hehe precis "ska se ut".... kanske ska tillägga att jag gick in direkt på ett märke, finns nog att välja mellan bara på ett märke!

Sen det här med svängbara hjul, känns ju supersmidigt. Men blev nerröstad av sambon. Å andra sidan så har jag en kompis som har City crossen & den vägerr ju inte så mycket.

Det stod mellan Nitron, City cossen & Cerox & eftersom ceroxen´s chassi väger dubbelt så mycket & verkar ha mindre egenskaper så "vann" City Crossen....

Av de vagnar du räknar upp nu så skulle jag också välja citycrossen :).
Jag tycker dessutom att emmaljungas vagnar är mycket snyggare än t.ex brio och bugaboo och teutonia :laugh:.

Sen att de är de enda svensktillverkade vagnarna är ju också ett + :).

Vi har beställt en duo edge, tittade lite på city crossen också men det blev den andra eftersom den kändes större och rejälare.. vill ha en vagn bebis kan sova i och som är terränggående, har en tanke på att bära bebis med när det är smidigare men det vet jag inte hur det går/fungerar/blir än...

Hon i affären sa att både crossen och edgen skulle fungera i skogen och i snömodd men att edgen hade bättre stötdämpning så att den gick bättre på ojämt underlag. Sen är edgen större än city crossen att få in i bilen och tyngre att lyfta, men det rörde sig inte om mer än något kilo. Vi köpte en Pro forest för det var en bra neutral färg som vi gillade båda två :laugh:

Vi kommer att köpa en City Cross till bebis. Sen om det blir en ny eller begagnad har vi inte bestämt ännu. Det blir plånboken som får avgöra! ;)

Vi valde just City Crossen pga att den var liten och lätt. Edgen var högre och tyngre. Varken sambon eller jag är några stora personer samt att jag har gikt vilket gör att vagnens vikt var ett stort argument för oss i vagnsval. Har jag en dålig dag kan enstaka kilon spela rätt stor roll när det ska lyftas in och ur bilen.

Om vi beställer en ny blir det troligtvis färgen Pro Forest till Citykorgen och Pro Bordeaux till sittdelen. Men det får vi se. Det var ju många kombinationer som var snygga!

//Alice

Vi har en Emmaljunga Cerox tror jag (köpt begagnad, årsmodell 06) med mjuklift. Den är toppen och har handtag man kan svänga över istället för att vrida sittdelen.
Mjuklift är toppen nu när skruttan ännu är liten men ändå gärna vill sitta lite, vi har bara plockat ur bottenplattan i liften så då kan man höja ryggstödet.
visst är den lite klumpig i stan/affärer, men annars är den super.

Jag har citycross med liggkorgen. Är jättenöjd. Har white croc på liggkorgen och dark grey på sittdelen. Tittade på edgen först men tyckte den var för hög.

Jersey:

Hihi härlig färg det där, speciellt jag som älskar det mesta som har med rosa att göra ;) Men ville ändå på något sätt ha en vagn som inte stack ut såå mycket i färg. Men fin är den :D

Av de vagnar du räknar upp nu så skulle jag också välja citycrossen :).
Jag tycker dessutom att emmaljungas vagnar är mycket snyggare än t.ex brio och bugaboo och teutonia :laugh:.

Sen att de är de enda svensktillverkade vagnarna är ju också ett + :).

Inget ont om dom andra märkena, dom är ju skitpoppis & verkar ju vara superbra enligt dom som har. Men på något sätt så känner jag att jag vill ha en barnvagn som "ser ut som en barnvagn".... gammalmodig kanske? En del hjul på "dom där" märkena är ju knappt runda :D Typ fyrkantiga :d

delvis kl

jag har med en Edge, och det är skitsmidigt att det är inbyggt myggnät med.

jag tycker inte den är alls tung att lyfta i/ur bilen, jag kanske är extra stark;)

ni som också ar edgen: När Moa ligger i den och jag drar fram sufletten lite blir det ju ett stort hål på var sida om huvudet, det borde ju dra iskllat på vintern? sen täcker inte myggnätet där heller så det kommer in en massa mygg:(

Vi har en city cross, forest green tror jag färgen heter. Köpte den då dottern var ett år för jag var utomordentligt less på skitbrion som vi köpt begagnat. Nu kommer snart nästa bebis, ser fram emot att få använda city crossen till en liten miniplutt :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Humla
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka