Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 282
Jag ska iväg på konsert strax och kommer vara bort vid DL. Måste därför slänga iväg min röst nu.

Jfrelin röstar på Ferrari för att hon försöker gömma sin röst på Astrid när det redan i princip var klart att Astrid skulle vinna. Typiskt ulvigt att hänga med och inte sticka ut eller lägga avgörande röst.

Skulle det vara konstigt att påpeka en direkt felaktighet? :confused:

Nej inte jättekonstigt dock känns det som sagt som ett lätt gömställe för en ulv.

Dom jag hittar där är;
Snurrfian - poängterar först och är chockad.
Dentaku - kommer in och drar liknelse med mumintrollen.
Paddington - kommer långt efter och tycker att självklart är Sven författare men erkänner sen att hon inte ens visste vem Sven var när BSF röstade på honom.

Vi har lite att göra ikväll så lägger min röst för att inte råka missa dl.

MikaTela röstar på Dentaku

Hur menar du med sista frågan? Jag förstår inte hur du tänker. :)

Frågan?
Jag har inga frågor alls utan mest funderingar.
Sista menar jag att ingen annan har reagerat på sven-diskussionen och då är det lätt för en ulv att göra sig synlig utan att sticka ut för mycket.

Nej inte jättekonstigt dock känns det som sagt som ett lätt gömställe för en ulv.

Dom jag hittar där är;
Snurrfian - poängterar först och är chockad.
Dentaku - kommer in och drar liknelse med mumintrollen.
Paddington - kommer långt efter och tycker att självklart är Sven författare men erkänner sen att hon inte ens visste vem Sven var när BSF röstade på honom.

Vi har lite att göra ikväll så lägger min röst för att inte råka missa dl.

MikaTela röstar på Dentaku
Varför väljer du Dentaku? Vad skiljer henne från de andra du tar upp?

:)

Frågan?
Jag har inga frågor alls utan mest funderingar.
Sista menar jag att ingen annan har reagerat på sven-diskussionen och då är det lätt för en ulv att göra sig synlig utan att sticka ut för mycket.
Ska man vara petig så reagerade jag på Snurris - om än inte såpass att jag misstänker henne.
Här:
Skönt att du förstår:D - även om jag (precis som du i förra leken;)) reagerar lite på det:p;)

Jfrelin röstar på Ferrari för att hon försöker gömma sin röst på Astrid när det redan i princip var klart att Astrid skulle vinna. Typiskt ulvigt att hänga med och inte sticka ut eller lägga avgörande röst.

Jag tror förvisso också att det finns någon/några ulvröster på Astrid eftersom de knappast riskerar att dra till sig uppmärksamhet - problemet är att peka ut någon särskild.

Paddington (först)
fio
Artline
Ferrari
cirkus
Snurrfian (i efterhand)
MikaTela (i efterhand)

Jag vet t ex inte vad som skulle göra Ferrari mer misstänkt än cirkus. (Om vi helt bortser från att resultatet av omröstningen inte spelade någon som helst roll för leken).

Varför väljer du Dentaku? Vad skiljer henne från de andra du tar upp?

:)

Därför hon glider in lägger en lätt liknelse.
Sen tar hon mitt påstående som att jag tycker det är konstigt att reagera på Sven när min åsikt snarare var tvärtom att det var lätt att gömma sig i dessa åsikter.

Snurris var först att reagera och visst var det skarpt men inget konstigt i sig.

Paddington tycker jag la för konstig kommentar för att kunna vara ulv!

Sen får man ju inte rösta på 3 st i samma dl så då måste man till slut välja en och nu föll det på Dentaku men det säger inte att jag har släppt de andra två än.

Jag har inte ens övervägt att OT rösten skulle vara något att grunda leken på, visst är det väl bra på så sätt att redan tidigt lättare kunna komma på teorier så sett. Jag kom in sent igår och trodde tom jag hade missat röstningen om bästa barnboksförfattare, så slängde iväg den med ett namn jag kunde på. Alltså, inte alls genomtänkt. Klart Astrid poppar upp i minnet först när vi trots allt leker Emil i Lönneberga,

Därför hon glider in lägger en lätt liknelse.
Sen tar hon mitt påstående som att jag tycker det är konstigt att reagera på Sven när min åsikt snarare var tvärtom att det var lätt att gömma sig i dessa åsikter.

Snurris var först att reagera och visst var det skarpt men inget konstigt i sig.

Sen får man ju inte rösta på 3 st i samma dl så då måste man till slut välja en och nu föll det på Dentaku men det säger inte att jag har släppt de andra två än.

Så utifrån vad du skriver ovan så har du gått efter någon du tror är fåret och inte ngn som potentiellt kan vara ulv?

Och varför är just kommentarer kring Sven intressant?

Och slutligen angående min kommentar. Om ngn hade kommit fram till mig och frågat vad Sven (vadhannuhetteigen) var känd för så hade jag inte haft ngn aning, men när BSF skrev Pettson & Findus så vet jag ju vad de är och vad Mamma Mu är. Bara för att jag inte känner igen namnet utan att få en referens så kan jag väl ha en åsikt om personen är en författare eller illustratör när ngn gett mig en referensram - eller?

Jag tror förvisso också att det finns någon/några ulvröster på Astrid eftersom de knappast riskerar att dra till sig uppmärksamhet - problemet är att peka ut någon särskild.

Paddington (först)
fio
Artline
Ferrari
cirkus
Snurrfian (i efterhand)
MikaTela (i efterhand)

Jag vet t ex inte vad som skulle göra Ferrari mer misstänkt än cirkus. (Om vi helt bortser från att resultatet av omröstningen inte spelade någon som helst roll för leken).
jag tror vi kan hitta ulvröster precis varsomhelst och inte bara bland Astrid rösterna.

Frågan är vilka som är så (om vi ska gå på Qs och BSFs tankar) rutinerade att de skulle komma på tanken som får att försöka signalera till lyan direkt i första OT-röstning.

MEN samtidigt så känns det lite "klumpigt" eftersom allt som görs innan första DL nagelfars in i minsta detalj så vem skulle vilja riskera att avslöja sig så tidigt?

jag tror vi kan hitta ulvröster precis varsomhelst och inte bara bland Astrid rösterna.

Frågan är vilka som är så (om vi ska gå på Qs och BSFs tankar) rutinerade att de skulle komma på tanken som får att försöka signalera till lyan direkt i första OT-röstning.

MEN samtidigt så känns det lite "klumpigt" eftersom allt som görs innan första DL nagelfars in i minsta detalj så vem skulle vilja riskera att avslöja sig så tidigt?

Ja, naturligtvis. Min tanke var mest att även om jag är rätt säker på att det finns någon bland Astrid-rösterna så har jag svårt att se varför den ena skulle vara mer misstänkt en den andra.

Då är, som du skriver, får-spekulationerna mer intressanta men med tanke på hur diskussionerna gått så är det helt enkelt så att nästan allt kan tolkas som utstickande till en början. Det är möjligt att man när leken är slut och man har facit i hand kan se något men jag hittar faktiskt ingenting som får mig att misstänka att någon är får.

BSF och Paddington verkar båda ifrågasätta MikaTela, och jag kan förstå varför, det känns som en väldigt lätt röst och väldigt mycket BOP med ett matt försök att förklara varför. Frågan är om det säger så mycket om MikaTelas roll? Eller om det handlar om tidsbrist? Men nog ser det lite skumt ut.

Q frågar på i vanlig ordning och frågan är om hon kanske inte är god för jag förstår inte hur hon skulle ha tid och skriva i en lya också :p Men det känns som lite väl lösa grunder att sätta någon åt det godare hållet på.

Dentaku tror jag inte att jag har spelat med någon gång tidigare, men mitt minne kan vara lite dåligt också.. :angel:
Ferrari ifrågasätter Qs frågande och jag förstår även det, ibland kan det vara ulvar som gömmer sig bakom en massa inlägg utan något egentlig innehåll, och hade det varit någon annan än Q så hade jag nog följt upp det spåret men just nu, nja...

Fio har inte gjort något intryck alls på mig så här långt men hon var visst sjuk så det känns som om det kan förklara det. Krya på dig Fio.

Artline har inte gjort många inlägg och lagt en tidig röst på Mirtai med en rätt intressant teori. Samtidigt så känns det lite långsökt och bygger till viss del att Dentaku måste vara ulv och frågan är om det kanske är Artline som skulle kunna vara det svarta fåret och på så sätt försöker vinka till lyan. Eller så är det helt enkelt en första dagsröst med en bra teori, jag lyckades med det i förra leken som jag tyvärr inte följde upp... ;) Vilket för mig vidare till Habina som gillade rollen som ond utanför lyan och bara därför borde vara ond för man borde inte gilla den rollen... :mad::D

Sen har vi Jfrelin och det känns som en typisk första dl röst, för vad gör just Artlines röst på Astrid mer skum än alla andra röster på Astrid? Det känns väl som om det naturligaste var att rösta på Astrid och varför var inte min eller MikaTelas röster skumma som dessutom kom efter att det var klart?

Min bild av MikaTela är att den gång jag spelade med henne var hon så skum att alla trodde hon var ond men hon var faktiskt god :p

Jag tycker däremot även jag att hennes kommentar runt röstningen är skum. Jag kan verkligen inte se att någon av rösterna på Astrid skulle vara mer skum än någon annan.

Min bild av MikaTela är att den gång jag spelade med henne var hon så skum att alla trodde hon var ond men hon var faktiskt god :p

Jag tycker däremot även jag att hennes kommentar runt röstningen är skum. Jag kan verkligen inte se att någon av rösterna på Astrid skulle vara mer skum än någon annan.

:confused:

Nu blandar du ihop MikaTela och Jfrelin.

Så utifrån vad du skriver ovan så har du gått efter någon du tror är fåret och inte ngn som potentiellt kan vara ulv?

Och varför är just kommentarer kring Sven intressant?

Och slutligen angående min kommentar. Om ngn hade kommit fram till mig och frågat vad Sven (vadhannuhetteigen) var känd för så hade jag inte haft ngn aning, men när BSF skrev Pettson & Findus så vet jag ju vad de är och vad Mamma Mu är. Bara för att jag inte känner igen namnet utan att få en referens så kan jag väl ha en åsikt om personen är en författare eller illustratör när ngn gett mig en referensram - eller?

Vad får dig att tro att jag jagar får och inte ulvarna???

Vad får dig att tro att jag jagar får och inte ulvarna???

tja, du skrev det här:

Sen får man ju inte rösta på 3 st i samma dl så då måste man till slut välja en och nu föll det på Dentaku men det säger inte att jag har släppt de andra två än

Vilket får mig att anta att du inte ser mig som ulv och därför ser mig som fåret?

(ändrade ordning så citaten hamnade rätt)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • FÅRtråden
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka