Sv: Em

*knapplån*

Så kul att det går bra för dem! Hade ju varit ännu roligare om man fick se det på tv, finalen åtminstone tycker jag att de kunde visat.
Katastrof, EM i sveriges näst största sport, och inte en sekund på tv. DN nämnde inte ens fjärde/tredjeplatsen idag... Visar bara var rid/tjejsport ligger på skalan.

Så, har skickat iväg ett uppmanande mail till svt, häng på vetja!

svt-ombudsmannen@svt.se

*knapplån*

Ja, det är för jäkla tråkigt! Speciellt när det går bättre för Sverige i dressyren än i hoppningen.. :angel: SVT kanske kan lära sig nåt av det. Som fälttävlansgroom så hoppas jag ju att de sänder från Ribban, så att svenska folket får se lite action! :D Men det verkar faktiskt nästan så, för jag läste nåt om Ribban på SVTs hemsida..

Så, imorn är det bara att bänka sig framför datorn :devil: & kolla online-resultaten! Första start 10:20!

Tinne har ridit, tydligen en bra men lite oenergisk runda, inga missar, ligger näst sist fick 72 % tror jag.

Brink rider 12.40, han får nog jobba för att hålla konkurrenterna bakom sig idag.
Men jag håller tummarna

Tinne ligger fyra av de sex resultat som har kommit upp. Men det är Ferrer-Salat som rider nu, så antagligen åker hon väl ner ett snäpp efter hennes ritt..

Fast om man kollar på det sammanlagda resultatet (vilket ju är mer intressant) så ligger Tinne näst sist av de 8 som har ridit. Spanjorerna gick upp i ledning, ligger etta & tvåa nu.

Det är precis så det ligger till, enligt Albert S satsar de enbart på hoppning trots att intresset för dressyr är lika stort. Enligt honom beror det på att hoppningen har ett bättre lag *fniss.
Lång näsa på dem.

Någon mer än jag som tänkt på att dressyrbronset inte fått några rubriker. Sett till text-tv fanns inga rubriker på sportsidorna, men imorse hade SVT, TV4 och Aftonbladets sport-text tv rubriker om simmedaljer. Konstigt, någon?

Dem visade på sportspegeln ca 30 s Briar, och berättade under tiden om dramatiken om bronsmedaljen.

Jag tycker vi alla gör som Hannely

Ja, alltid på Brink, han fick otroliga 81% men missar silvret och det kan bli strid om bronset med

Tack!

Då får vi bara hoppas att Sterntaler får lite sämre. Kul att han fick så bra poäng Jan. Det är han värd.

Ja, oneline står ju still, snart har väl Anky också ridit.

Jag hoppas verkligen på brons.

Hur som helst så lär väl Briar fortsätta vara världens bästa dressyrhingst.

Såg det!!!!!

Helt otroligt bra!!!!!!!

Hoppas , hoppas de visar küren på sporten, det verkar som den ritten var något alldeles superbra!!!!

:bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vilken bronsbragd! Det svenska ponnylaget kammade hem en tredjeplats på ponny-EM i dressyr i Opglabbeek, Belgien. Det var Sveriges...
Svar
0
· Visningar
84
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag rider halva startfältet på EM i fälttävlan sin dressyr. Första svensk till start är Frida Andersén som ska in på dressyrbanan som...
Svar
0
· Visningar
269
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter De svenska ungdomarna lyfte sig i håret när lagtävlingen i ungdoms-EM i dressyr reds i ungerska Budapest och levererade flera personbästa.
Svar
0
· Visningar
223
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska young rider-laget red in på femte plats när ungdoms-EM i dressyr inleddes med lagtävling i Budapest, Ungern. - Det är ett...
Svar
0
· Visningar
389
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka