Sv: Em

Alla tre svenskarna är klara för semi. Just nu med 3 ryttare kvar ligger Jan på 3, Tinne på 13 och Lussan på 21. Sverige har chans på bronset men då måste sista ryttaren för Spanien ( Beatriz Ferrer-Salat) får ha högst 1722 poäng.

Nu verkar det som om vi kom 4:a iallafall.... men de verkar ändra resultatet hela tiden. Fortfarande samma poäng som Spanien

Ja och det är kanonkul - han har ju inte alls många poäng upp till Wansuela Suerta - hoppas att han kan "knapra" in lite på lö + sö oxå!!!!

F*N det blev ingen medalj :cry:

Enligt www.ridsport.se
"På bronsplats - men ingen medalj
Sverige slutade på samma slutpoäng som Spanien 213,125 procent i dressyr-EM.

Reglerna säger dock att vid likaplacering är det tredjeryttarens resultat som avgör var medaljen hamnar.
Ignacio Rambla, Spanien, fick mindre än en procent högre siffror från domarna än Louise Nathhorst, men det räcker. Medaljen går till Spanien. "

Det luktar ju fiffel lång väg!! Om hon fick 1722 och det var exakt på gränsen så känns det ju lite olustigt att de sen justerade upp henne till 1724, bara för att ha marginal liksom... Eller fanns det bra argument för att justera poängen i efterhand?

/Camilla

Ojojoj..! Det spanska laget har lämnat in en skriftlig förfrågan till FEI & tävlingsledningen att de vill dela bronset med Sverige! Och FEI har godkänt! Så nu fick vi ett brons iaf! :bow: :banana: :bow:

Semifinalen pågår och det ser ju riktigt hyfsat ut. Lussan har ju klättrat en del jämfört med i torsdags och Tinne leder men det är vad hon "ska" göra i detta läge.

Nån som vet hur många som går till finalen? Hittar det inte nånstans och det börjar kunna bli spännande, om jag räknat rätt så kan Lussan sämst komma 17e och Tinne 15e som det är nu, jag undrar vad som behövs.

Så här står det på www.ridport.se i alla fall!

"Grundomgången Grand Prix som rids över två dagar varefter också lagtävlingen avgörs. Därifrån går de 25 bästa ekipagen vidare till den individuella semifinalen Grand Prix Special, det tekniskt svåra programmet. Till final och Grand Prix Kür, de fria programmen till musik, kvalar de 15 ekipage som har de sammanlagt bästa resultaten från Grand Prix och Grand Prix Special. Vinnare är det ekipage som har det sammanlagt bästa resultaten från alla tre omgångarna.

Startordning
I Grand Prix lottas ryttarna och i Grand Prix Special lottas ryttarna i grupper av fem baserat på resultatet i Grand Prix där de bästa fem ekipagen startar sist. I küren gäller också omvänd startorning där ekipaget med det sammanlagt bästa resultatet startar sist."

Så som jag fattar det så läggs resultaten ihop från i torsdags/igår + dagens poäng, & av dem så går 15 vidare. Frågan är hur det ser ut för Lussan då? Tinne borde väl nästan vara klar?

Tack för svaret, misstänkte att det fanns på ridsports sida men hittade det inte, letade väl dåligt. Som det ser ut nu kommer Lussan sämst 18 totalt och Tinne 15e Tinne är klar alltså men för Lussan ser det väl lite tveksammare ut (om jag har räknat rätt alltså).

ojojoj! Jag kommer alltid att hålla Spanien högt på favortilistan efter denna sportsliga generositet!! (Ang att de skrev till FEI och fick beslutet om lagplaceringarna ändrade! Makalöst) S det blir medaljer i alla fall
:bow:

Håller med.
En bronsmedalj är bra för dressyrsverige.

Nu håller vi tummarna för Briar och Brink.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vilken bronsbragd! Det svenska ponnylaget kammade hem en tredjeplats på ponny-EM i dressyr i Opglabbeek, Belgien. Det var Sveriges...
Svar
0
· Visningar
84
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag rider halva startfältet på EM i fälttävlan sin dressyr. Första svensk till start är Frida Andersén som ska in på dressyrbanan som...
Svar
0
· Visningar
269
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter De svenska ungdomarna lyfte sig i håret när lagtävlingen i ungdoms-EM i dressyr reds i ungerska Budapest och levererade flera personbästa.
Svar
0
· Visningar
223
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka