EM i hoppning 2021

Nä fy, ett par riktigt otrevliga rundor tycker jag, framförallt den där italienaren. Fick lite ont i magen av att se honom faktiskt och är glad att min icke hästkunniga sambo inte såg den, för det är ingen ridning man vill visa upp. Skönt i alla fall att inte ryskan kom till start idag, jag tänkte redan halvvägs genom hennes runda igår att oj oj oj, hur i hela världen ska det här gå när det är ännu högre och svårare på alla sätt...

Sen undrar jag verkligen vad det var som gjorde att österrikiskans häst inte ville gå igenom starten? Stackars tjej!
Just ryskans strykning var jag glad över också. Jag brukar inte komma ihåg ryska ryttare för deras fina ridning utan mer som varnande exempel, typ Merkulova i dressyren. Trist!

Nä fy, ett par riktigt otrevliga rundor tycker jag, framförallt den där italienaren. Fick lite ont i magen av att se honom faktiskt och är glad att min icke hästkunniga sambo inte såg den, för det är ingen ridning man vill visa upp. Skönt i alla fall att inte ryskan kom till start idag, jag tänkte redan halvvägs genom hennes runda igår att oj oj oj, hur i hela världen ska det här gå när det är ännu högre och svårare på alla sätt...

Sen undrar jag verkligen vad det var som gjorde att österrikiskans häst inte ville gå igenom starten? Stackars tjej!
Verkligen, italienaren är inte alls rolig att se, läskigt både i förrgår och igår. Känns som den hästen inte alls ska hoppa den typen av hinder (även om dom krånglar sig över förvånansvärt många felfritt).

Ja, lite så! Men ändå roligt att se så mycket toppsport flera dagar i rad :)
Ja det är så klart roligt och inspirerande. Men jag kommer på mig själv med att inte tycka att det är särskilt spännande, kan liksom inte ladda om efter OS. Tur det inte är jag som tävlar 😆

Ja det är så klart roligt och inspirerande. Men jag kommer på mig själv med att inte tycka att det är särskilt spännande, kan liksom inte ladda om efter OS. Tur det inte är jag som tävlar 😆

Jag känner mig väldigt peppad att RGB tillbaka på den här nivån igen. Efter att ha fått vara med i Tokyo men ändå inte med så är han nog väldigt taggad att visa att han också kan prestera på den nivån. Jag hejar verkligen på honom den här gången!

Jag känner mig väldigt peppad att RGB tillbaka på den här nivån igen. Efter att ha fått vara med i Tokyo men ändå inte med så är han nog väldigt taggad att visa att han också kan prestera på den nivån. Jag hejar verkligen på honom den här gången!
Håller med! Verkligen kul att se honom på den nivån och sen tycker jag att Ermindo är en förjävla snygg häst att hitta på. Vill sno :love:

1630666519055.webp

Dagens bana!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning för young rider, junior och children är igång, så här följer du mästerskapet.
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan pågår EM för unga ryttare i flera grenar. För hoppningens del avgörs mästerskapet i Kronenberg, Nederländerna, medan de...
Svar
0
· Visningar
265
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
70
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sveriges Victoria Jensen hoppade hem ett brons i Belgien när de individuella medaljerna i ponny-EM i hoppning fördelades på söndagen...
Svar
0
· Visningar
91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama