EM - fälttävlan

Jag undrar vad det är i den där passagen mellan hinder nr 2 och 3 som alla hästar tittar på. Är det ngn som gömmer sig buskarna? :)

Bara jag som stör mig oerhört på att kommentatorn säger "vitirinär" :confused:
Annars så är jag inte direkt någon expert på fälttävlan, men t om jag hänger ju med bättre än vad kommentatorerna verkar göra!? :banghead: Håller med om att det vore trevligt att få höra mer om hästarna och ekipagens tidigare prestationer. Tycker också att det är kul med fälttävlanshästar iom att det finns ganska stor bredd bland dem. T ex en handfull anglo-araber och ex-galoppörer, inte bara typ halvblod från tyskland eller holland. :angel:

Kollade play och där ser det ut som om höger framhov vrids i en mycket konstig vinkel när den försöker ta sig av från hindret.
Kollade också nu. Ajaj, trodde det var ett bakben men syndes ju tydligt där att det var höger fram. När den kliver av hindret står den ju typ på kotan med hoven rakt åt sidan :crazy:

Börjar nojja lite för Reality med de här smala snedställda hinderna, visst har hon haft lite problem på såna tidigare? Kanske bäst för henne att gå lång väg...

Hoppas på fler uppdateringar om den polska fuxen. Skulle vara intressant att veta vad som hände egentligen, och såklart om hästen mår bra. :(

Hoppas verkligen inte på brusten Aorta, men hursom såg det allvarlig ut.

@LenaH Jag tror du missat att skick inbjudan till mig gällande en dags terrängtittande hemma hos dig för att sedan gå ner till lokala pizzerian och fortsätta titta där medan vi väntar på maten.

Men visst, en annan får åka och slå på massa tappskor på "din" häst. :cautious::meh:
Haha! Du är välkommen! :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det har ridits fälttävlan vid anrika Blenheim Palace i över 30 år. Nu har den brittiska arrangören fått förtroendet att arrangera ännu...
Svar
0
· Visningar
67
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ikväll invigs ponny-EM i fälttävlan i Tyskland. Lily Herrmann och Derryhill High Silver Tempo, som gör sitt andra EM ihop, representerar...
Svar
0
· Visningar
117
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är de svenska lagen till EM i fälttävlan för young rider, junior i fälttävlan klara, två starka lag där hälften mästerskapsdebuterar...
Svar
0
· Visningar
133
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I förra veckan blev det klart att Segersjö får arrangera EM i fälttävlan för young rider och juniorer 2026.
Svar
0
· Visningar
100
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama