Eltandborste

Rosett

Trådstartare
Har länge funderat på att köpa en men har provat en för länge sen och den vibrerade och lät så mycket att det kändes som en borr. :yuck:
Vad har ni för eltandborstar? Finns det nån som inte vibrerar/låter så mycket? :D

Jodå, jag gör. En Braun (modell vet jag inte) är det jag har. Tycker inte att den vibrerar och låter mer än man kan stå ut med. Älskar den, och tycker inte att det går att få tänderna rena på något annat vis numera :)!

Jag hade en Oral-B tidigare, tyckte den var hur bra som helst och minns inte att den vare sig lät eller vibrerade särskilt mycket. Batterierna blev helt urladdade efter ett par år och jag funderar på att köpa en ny, kändes som att tänderna blev betydligt mer rena än med en vanlig tandborste.

Är nu inne på min tredje Oral-B-eltandborste. Den talar om när jag hat borstat tillräckligt länge och när jag trycker för hårt. Totalt överlägsen manuella tandborstar. När själva borsten är utsliten så ändrar den färg och man byter.
I England har det tydligen börjat säljas en mellanting mellan vanlig tandborste och eltandborste.

Jag har också en Braun och håller med övriga här om att det känns som om man får betydligt mer rent med en eltandborste än med en vanlig. Visst låter och vibrerar det en del men jag tycker det är liksom halva grejen - känns som om den gör det den ska liksom :p

förlåt för trådkap men tycker ni att den lilla runda borsten är bättre eller den avlånga?
Jag har bara provat rund borste. Eftersom jag har rätt liten mun så kändes det som den avlånga borsten inte skulle komma åt så bra.

Jag är nöjd med min tandborste, en Oral-B som kostade typ 600-800 för ett år sen. Det blir väldigt mycket renare än med en vanlig tandborste. Önskar dock att batteriet vore bättre (tar jättelång tid att ladda helt och räcker inte jättelänge - på 15 h laddning räcker batteriet 4-5 dagar).

Jag har också en Braun. Jag håller med föregående skribenter om att det är en helt annan känsla i munnen efter att jag har borstat tänderna med eltandborsten än med en vanlig manuell. Det enda är att jag inte hittat extra mjuka borstar till eltandborsten, så jag kan ibland tycka att den är lite för hård. Men det är ju en smaksak.

Vibrerar och låter är ju klart att den gör, men det är inte så att det stör nämnvärt.

Jag hade en eltandborste när jag var liten men jag när den vibrerade så mycket så började min näsa klia, asmycket:p

Är sugen på att skaffa en ny eltandborste just för att jag tror de är bättre än vanliga, men jag vet att jag inte kommer använda den om näsan börjar klia, haha!

Har haft eltandborste sen jag var liten, det kliade jättemycket i näsan och i munnen när jag var mindre men nu känns det knappt och me love it!

En fråga till: Är det stor skillnad vibrations- och ljudmässigt på de med borste som roterar och de som bara vibrerar? :D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
592
Senast: Åsa A
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
587
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka