Eltandborste

Nera

Trådstartare
Går i tankar att införskaffa mej en eltandborste för jag tror jag borstar för hårt med manuell så att säga. Men ja, det var ju en hel djungel. Såå vad ska man ha för sort? Och varför?
 
Sv: Eltandborste

Om du borstar för hårt med manuell är eltandborste ännu värre. Min tandläkare tvingade mig att sluta med el av det skälet.
 
Sv: Eltandborste

Jag har en som har en separat display som visar Borstad tid och om man trycker för hårt tänds en röd lampa på displayen. Perfekt om man borstar hårt.
Märket är Braun oral-b Triumph proffessional care.

Jag köper extra mjuka barn-borstar till den.
 
Sv: Eltandborste

Fast är inte de flesta eltandborstar sådana att de stannar om man trycker för hårt?
 
Sv: Eltandborste

Tror att det är den jag har också. Mor min som jobbar inom tandvården köpte den så jag litar på att den anses bra ;)

Just det med den röda lampan är jättebra tycker jag, i början tog jag i ungefär så mycket som jag tyckte att jag gör med manuell och fick blinkvarning hela tiden. Dessutom surrar den till var trettionde sekund och surrar tre gånger efter två minuter för att man inte ska borsta för länge (eller för kort, då).

Fick även med en liten borste som är käck att använda t.ex till visdomständerna där det kan vara svårt att komma åt hela vägen runt med de större borsthuvudena.
 
Sv: Eltandborste

Konstigt, vet jag haft en innan som funkat så. Nåja verkar ju finnas de som säger ifrån på annat sätt då istället
 
Sv: Eltandborste

Du vet inte vad den heter mer? Verkar finnas många olika såna med olika siffror efter? Typ 500,1000,5000 osv?
 
Sv: Eltandborste

men alltså va, får man inte borsta hårt? hade jag ingen aning om! vad händer då?


typ KL
 
Sv: Eltandborste

men alltså va, får man inte borsta hårt? hade jag ingen aning om! vad händer då?


typ KL

Du sliter ut emaljen på tänderna samt trycker upp tandköttet från tänderna. Det blir ju inte mer rent för att man borstar hårt.

kl

Jag har också eltandborste i vanliga fall men har inte köpt nya huvud på ett tag så det har blivit min vanliga tandborste. det är helt klart en stor skillnad på mina tänder borstade med eltandborste och utan, enligt min tandis.
 
Sv: Eltandborste

aaaaaaah! törs inte ens googla!

ska vara superförsiktig i fortsättningen!
 
Sv: Eltandborste

Det värsta är att tandköttet inte "kryper tillbaka" igen när det väl flyttat sig!:(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har aldrig ägt en eltandborste! Jag har dock förstått att de borstar mycket bättre än vanliga tandborstar så nu har jag tänkt...
Svar
8
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: movi
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 954
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp