- Svar: 54
- Visningar: 6 485
I dag har den elitryttare och tränare som misstänks för våldtäkt åtalats. Dock har antalet våldtäkter som han misstänks för ändrats.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med tanke på hur länge han varit häktad å de restriktioner han haft under tiden verkar det ju mer och mer som att de har ett starkt case.Fortfarande tre för mycket
Jag tycker verkligen att det ska bli intressant att se hur förbundet reagerar. Både efter dom och efter eventuellt avtjänat straff.Med tanke på hur länge han varit häktad å de restriktioner han haft under tiden verkar det ju mer och mer som att de har ett starkt case.
Ganska lamt kan man tycka. Speciellt när sådana här fall på intet sätt är någon ny företeelse. Lärde man sig ingenting av affären med biskopssonen Som baserat på dokumentationen jag tog del av tidigare idag nästan känns som en mysfarbror jämfört med den här snubbenKommentaren från förbundet:
– I dagsläget kan vi inte prata med tränaren eftersom han är häktad med restriktioner. Vi kan inte göra så mycket just nu, vi har diskuterat kring avstängning men det ger ändå ingen effekt i och med häktningen, säger ordförande Ulf Brömster och fortsätter:
– Vi arbetar vidare och förbereder noggrant hur vi ska agera utifrån olika scenarion. Sedan får vi se efter rättegången vilket utfall det blir.
Även om det inte ger en effekt är det ett symbolvärde. Och det är det jag efterlyser.Kommentaren från förbundet:
– I dagsläget kan vi inte prata med tränaren eftersom han är häktad med restriktioner. Vi kan inte göra så mycket just nu, vi har diskuterat kring avstängning men det ger ändå ingen effekt i och med häktningen, säger ordförande Ulf Brömster och fortsätter:
– Vi arbetar vidare och förbereder noggrant hur vi ska agera utifrån olika scenarion. Sedan får vi se efter rättegången vilket utfall det blir.
Förbundet är väl inte direkt kända för att ha någon ryggrad och det gäller både i den här typen av fall och hästvälfärd. Det är massor av fina ord men när det kommer till kritan så kryper man och gömmer sigGanska lamt kan man tycka. Speciellt när sådana här fall på intet sätt är någon ny företeelse. Lärde man sig ingenting av affären med biskopssonen Som baserat på dokumentationen jag tog del av tidigare idag nästan känns som en mysfarbror jämfört med den här snubben
Ja, men det råder ju lite tystnadskultur generellt när det är någon av dom duktigare som hamnar i blåsväder, så jag är inte förvånad.Även om det inte ger en effekt är det ett symbolvärde. Och det är det jag efterlyser.
Ja, det är under all kritik. Våldtäkt på BARN är bland dom grövsta brotten man kan begå.Ganska lamt kan man tycka. Speciellt när sådana här fall på intet sätt är någon ny företeelse. Lärde man sig ingenting av affären med biskopssonen Som baserat på dokumentationen jag tog del av tidigare idag nästan känns som en mysfarbror jämfört med den här snubben
Jag fick skärmbild av del av stämningsansökan från en kompis idag. Fy fan, alltsåJa, det är under all kritik. Våldtäkt på BARN är bland dom grövsta brotten man kan begå.
Han är vidrig! Hoppas att han får ett rejält straff nu och att fler vågar anmäla. Även om det gått flera år.Jag fick skärmbild av del av stämningsansökan från en kompis idag. Fy fan, alltså
Såg att det var en tjej som mailat med en av tidningsredaktionerna som säger att de hört rykten om en av personerna som hängs ut där men inte hittat någon som vill tala om det. Tacka f-n för det liksom när folk håller varandra om ryggen som de gör och media (läs fackpressen) så här långt inte direkt visat något back bone gällande de storys som kommit ut genom åren.Jag har läst Flashback-tråden om detta och man får ju lite intrycket av att detta bara är toppen på isberget inom svensk ridsport när det kommer till sexuella övergrepp på yngre tjejer/elever.
Säkert 10-15 högt uppsatta tränare/lärare/ryttare pekas ut i tråden (dock med halvmaskade namn, men det går att tyda om man känner till ridsporten).
Någon av de som nämns har jag hört rykten om innan, men vad säger ni som vet; är det så illa på ex Flyinge och Strömsholm?
Även om det inte ger en effekt är det ett symbolvärde. Och det är det jag efterlyser.
Ja, för mig är det verkligen en tydlig symbol för PK-panik och fullständigt panisk skräck att behöva göra något seriöst ställningstagande och låta handlingarna få konsekvenser.
Så. Djävla. Lamt. Skämmes, ta mig fan.
Här sitter hur många tjejer som helst ute i stugorna och har varit eller är utsatta och så sitter någon sammansvärjd gubbdjävel och försvarar sitt anhang genom att göra det vanliga: uttala sig svävande och sedan slutklämmen: ingenting.
Gubbklubb. Överallt.
När hans tjej dessutom uttalar sig om att han har relationer med elever så är det väl inte så mycket och snacka om. Det var den tränarlicensen. I mina ögon i a f…Jag kan inte låta bli att kommentera:
"– I dagsläget kan vi inte prata med tränaren eftersom han är häktad med restriktioner. Vi kan inte göra så mycket just nu, vi har diskuterat kring avstängning men det ger ändå ingen effekt i och med häktningen, säger ordförande Ulf Brömster och fortsätter:
– Vi arbetar vidare och förbereder noggrant hur vi ska agera utifrån olika scenarion. Sedan får vi se efter rättegången vilket utfall det blir."
Ja, för himmel hjälpe oss om vi - oavsett vem som begått gärningen - fördömde handlingen och förberedde oss genom att noga besluta vilka följderna ska bli (och påföljder som inte följs av "på livstid" kan jag inte annat än fnysa åt) så att tjejer runt om kan känna någon form av upprättelse att deras liv, sexualitet och version av vad som hänt är värt i alla fall något.