Elitryttare - Dressyr

Att jobba heltid med hästar är svårt. Otroligt krävande och kostar mycket pengar att bygga upp. Mer arbete än vad man än kan drömma om! Det underlättar inte att hästvärlden är speciell... :cautious:
Men mina tips till dig, TS, är att jobba hårt, både i stallet och i skolan. Spara var ända krona du får över. Försök ta dig igenom skolan på bästa sätt. Försök att hitta någon som kan utbilda dig. Hitta en duktig ryttare som kan ta dig under dens vingar. Det är bra att ha höga mål, man ska sträva högt men oftast räcker det bara halv vägs. Men titta på Kyra, som inte fick rida alls. Hon var en målmedveten tjej, som sedan ändrade ridsportens historia.
Kolla rund på olika stall i närheten, det bör finnas något finare dressyrstall där du kanske kan får hjälpa till. Även om du kanske inte får rida så kan du lära dig massor av att bara se och lyssna. Kanske med tiden också få rida lite på de snällare hästarna.

Lycka till :D
 
Härligt med din fighting spirit!
Låt ALDRIG nån säga till vad du kan eller inte kan.
Du har ingen aning om vad ditt bästa är, fortsätt alltid kämpa framåt så kommer du lära dig mer. Ingen är fullärd.

Försök få bli skötare i ett proffsigare stall, det kommer du lära dig mycket på :)
 
Jag tror det var Royne Zetterman som sa en gång att framgång kommer från 20% talang och 100% beslutsamhet!
Vill du, så kan du! Jag tycker det känns superimponerade att du som 13-åring redan kämpar hårt för att nå din dröm :)
Som många andra så tycker jag du ska satsa lika mycket på skolan. Många ridgymnasium har ganska högt intag. Och jag kan tänka att bra betyg ger ett intryck av du är driven som person, inte bara inom hästvärlden, vilket jag tror kan vara av stort värde om du vill söka dig till proffesionella stall senare. Av ditt inlägg att döma så får jag en känsla av att du är mogen för din ålder och duktig i skolan, du uttrycker dig som en vuxen :)
Att läsa tyska i skolan kan vara ett värdefullt steg för dig om du vill söka dig till stall utomlands :)

Jag hejar på dig!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 047
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 269
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 487
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp