Elitloppsdagen inledd med VÄRLDSREKORD !!!

ameo

Trådstartare
Moderator
Den lilla shettisen Lufsen visade hela den samlade Elitloppspubliken var skåpet ska stå, när han idag inte bara putsade utan formligen krossade det tidigare världsrekordet för kat A, i lilla Elitracet...
Det sänktes med flera sekunder, vilket ju är ovanligt för ponnyer som ändå travar på sin yttersta förmåga!
Nu lyder rekordet 2.03,9!!
Frågan är hur länge vi behöver vänta innan första shettisen kryper under 2-minutersgränsen?

Sv: Elitloppsdagen inledd med VÄRLDSREKORD !!!

Tiderne sänks för alla nu för tiden, självklart blir även shettisarna snabbare, kul att se en liten med krut i! :)

oj.. inte trodde jag att dom där små kunde springa så fort :eek: den springer ju nästan lika fort som ett av varmbloden i stallet :angel:

Jäävlar!! Att en liten köttbulle kan kuta så snabbt! (;

Det är skithäftigt!!! :bump: :bump:

Medan varmbloden och russen (kallbloden har jag ingen koll på) sänkt sig ungefär 5 sekunder sen jag började med trav så har shettisarna sänkt sig en halv minut!!!!!

Helt j-a otroligt.... :bow: :bow: :bow:

Ja, bara sen JAG började med ponnytrav (2000) har shettisarna sänkt sig med 10 sekunder. Det är helt otroligt hur mycket shettisarna har utvecklats. Eller kanske rättare sagt träningen och matchningen av dem, för det är ändå såpass få år att man inte direkt kan härleda förbättringen till avelsframsteg...

Haha jäklar, på min tid var det ju 2.45 som var den "magiska" gränsen för shettisar.

Hur långt ner i tiderna har russen kommit nu?

Det är ganska många russ som är under 2 minuter, svenska rekorden ligger på *hämtar fakta* 1.39,1 (sto) och 1.39,3 (hingst).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka