Elitfölauktion

Ampère ungarna ser jättefina ut! Är inte speciellt imponerad av honom alls som individ men som avelshingst är han verkligen otrolig. Verkar göra sig väldigt bra med lite äldre modell på ston också även om ungen ue: Jazz helt klart var flashigast.
 
@rostad 25an är min favorit också! Och när Isabell Werth har visat upp Bella Rose på VM är det nog inte fel med Belissimo-blod för prisbilden ;). Själv hoppas jag att någon som har möjlighet att spara som hingstämne köper den! :D

Håller med om Bretton Woods-fölet, även om jag tror de flesta i Flyinge kanske är lite mattare eftersom de redan gått en bedömning + ring ute i 30+ grader innan de blir filmade. Hoppas det finns mer i den den en visar på filmen... Fürstenball-fölen tycker jag är fina ändå, inte så att de sticker ut men ändå bland de bättre.
 
Tycker oxå att det är trist att inte hoppfölen får visa åtminstone galopp.
Någon av dem galopperade ju och såg inte alls rolig ut där.
 
På tal om ston så är Wild Wilma lite känd för sin vridna mule, hon är även dotter till Nymphea som är Elit och vars dotter My Princess vann kungakannan.

Ugglarps, ett av stona vann väl kungakannan? Spännande med Jazzblodet där.

Tycker det är många spännande stammar, visst är det mycket F och A men också inblandning av spännande internationellt blod. Lite Blue Horseblod ändå? Inga Skovens Rafael heller.
 
Jag gillar mjukheten och aktionen bak på Furstenballfölen, dock är ju Floricellosarna så mycket snyggare och i uppförsbacke. Den ue Gigolo tycker jag ser ut att ha massor av utstrålning.

Jättefina föl allihopa, ska bli spännande att se hur vissa ser ut fyra månader senare. Tycker Zaladinungen såg ung ut på filmen och ska bli intressant hur den växt till sig.

Kan inte välja en favorit men Knockout och Black Pearl gillar jag.
 
Vilka hade tänkt komma och titta på auktionen förresten? :) Jag ska nog hjälpa till och springa med hästarna "som vanligt", roligt men brukar kännas rätt bra i benen en vecka efteråt :p
 
Såhär skrev en bekant om mödernet till deras föl, Alure som är mamma till nr 2:

"Alures mormor har lämnat Conney som har hoppat 1.60. Alures mormors mor har lämnat: Aramis och Adelane som båda har hoppat på 1.60-nivå, samt är mormor till godkända hingsten Last Liberty. Hon är även mormors mor till H&M Colleen och H&M Lavito som hoppat på högsta nivå med Peder Fredricson."
 
OM ngn av mina uppfödningar kvalar till Breeders så kommer jag åka ner och då blir det väl auktion på kvällen :).
 
Två som försöker kvala (ja jag vet att jag försöker föda upp hopphästar men det går sisådär ;)).
 
Vad roligt! tänkte att det kanske var mix-up med auktionerna annars ;), fölauktionen börjar kl 15.00 så brukar nästan vara klar tills kvällen, hopphästauktionen under hopp och dressyr-Breeders brukar ju däremot hålla på halva natten :angel:
 
Sörmland antar jag? En kompis som hade det andra vinnande BW-fölet lade ut ett urklipp från resultatlistan på fb! 24,8p hade hennes iaf.
 

Liknande trådar

Avel Fler som följer fölauktionerna hos SWB? Har själv inte hunnit att kolla in kollektionen i ännu mer än lite flyktigt men stammässigt ser...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 090
Senast: Rosett
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp