Elitfölauktion

Vi kan ju annars vända frågan. Är det någon som vet vilka föl som inte kom med? :) Hoppas att listan läggs ut snart
 
Jag tror filmerna finns på YouTube också, såg att någon länkat på FB men sitter med seg mobil så kan inte undersöka närmre...
 
Jag som är rätt dålig på SWB avel undrar hur många som är hopp respektive dresyrstam. Tittade lite på auktionen förra året och tyckte priserna kändes väldigt ojämna då. Jag såg endel som jag vet är dressyrstammade men ingen hopp som jag känner till (säger ingenting alls) och funderar på om hoppavlarna drar sig för att delta.
 
Spridningen på fadershingstar på gångartsungarna är inte så stor inte. Kan tror att det bara fanns två hingstar tillgängliga förra året... 6 Ampereungar (varav två med De Niro som morfar) och 5 Floricello. Tycker att det nästan för sakens skull borde vara ett mål med större blodsvariation.

Sen undrar jag om det är samma sto som är mamma till fö 3 och 5? Olika uppfödare men funderade på om det var ET gjort kanske?
 
@Shaggy det är 11 hoppföl, så ca 1/3.

Hopphingstarna är Zirocco Blue, Diador(x2), Jos van d'Adbdijhoeve, Durrant(x2), Diarado, Armani Code, Canvas Plus, Diamantino VDL(x2).

Dressyrhingstar Ampere(x6), Floricello(x5), Zaladin MI, Dream Boy, Fürstenball, BH Zack, Bretton Woods, Zuidenwind, Sir Donnerhall II, Everdale, Bordeaux.

Föl nr 27 och 28 har också identisk stam, undrar om det är ET eller något som blivit fel.
 
Fölen med dubbla stammar är nog fel förrsten, på YT-filmen står det att 3an är e. Fürstenball - Metall och 28an e. Armani Code - Last Man Standing
 
Någon som har mer info om möderna på fölen förresten?

Nr 7 är helsyskon till Duschesse och Amplitud som sålts på auktionen tidigare, stoet som är mamma är ju Elit-premierade Daphne som är bl.a. är halvsyskon till Damino SD.
Con Cett som är mamma till nr 14 är även mamma till godkända hingsten Al Cendo.
Karamelle som är mamma till 15 är helsyster till Greetings som var framgångsrik i unghästchampionaten.
Pangea som är mor till nr 17 kommer ju från Linells framgångsrika svårklassfamilj, hon har själv gått svår hoppning är mamma till bl.a Panthalassa och mormor till Tellus som också går svår klass.
 
Alla Amperefölen travar inunder sig o inte bakom.:love:
Det första Fürstenballfölet tyckte jag var riktigt fint

Blir lite besviken över stona.
Metall, Negro men framförallt Jazz stoet är verkligt fina.

Hur bedöms hoppstammade fölen?
Får de hoppa ngn pinne?
 
@axel Det är framför allt exteriör samt galoppen, som man bedömer på hoppfölen.


Den jag tror som kommer gå för höga pengar är kat. 25 Floricello - Belissimo M. Fint hingstföl med modern stam. Rör sig elastiskt med bra steglängd och lagom luft i stegen.
Tycker verkligen att Ampère sätter stämpeln på sina föl. Mycket luft och höga knän. Hade dock önskat lite mera schwung i några utav Ampèrefölen.
Tycker även att kat. 31 ser trevlig ut. Han har verkligen ärvt Bordeauxs bärighet trots fölet är för tillfället överbyggd bak.
 

Liknande trådar

Avel Fler som följer fölauktionerna hos SWB? Har själv inte hunnit att kolla in kollektionen i ännu mer än lite flyktigt men stammässigt ser...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 090
Senast: Rosett
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp