Dino
Trådstartare
Jag ska påbörja en ny eliminationsdiet på vovven. Vi har gjort en tidigare, då med Hills Z/D utan någon effekt. Vetten tycker då istället att vi ska prova en ny diet nu istället med Royal hypoallergenic då det tydligen finns ännu mindre att vara allergisk mot i de fodret som jag förstod det.
Blodprov/skrapprov är taget och inskickat vilket inte visade någonting på kvalster, damm osv. Så mest troligt är det någonting i matväg som är orsaken till klådan och därför ska också en ny diet startas.
Men är det någon som har erfarenhet av Eukanubas Dermotosis. Kan man göra en eliminationsdiet på det fodret? Anledningen till att jag frågar är att det är lite billigare och mer lättillgängligt.
Kan jag testa köra på det eller bör jag köra på royals direkt?
Blodprov/skrapprov är taget och inskickat vilket inte visade någonting på kvalster, damm osv. Så mest troligt är det någonting i matväg som är orsaken till klådan och därför ska också en ny diet startas.
Men är det någon som har erfarenhet av Eukanubas Dermotosis. Kan man göra en eliminationsdiet på det fodret? Anledningen till att jag frågar är att det är lite billigare och mer lättillgängligt.
Kan jag testa köra på det eller bör jag köra på royals direkt?