Elias avlivad pga gaffelbandsskada

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare asan
  • Startdatum Startdatum
A

asan

Han hade enligt artikel i AF vilat i 7 mån, men skadan var allt för omfattande. Någon som vet hur gaffelbandsskadan såg ut?

Sv: Elias avlivad pga gaffelbandsskada

Från Travnet:
"Båda grenarna i gaffelbandet gick av efter den sista starten och det är en riktigt allsvarlig skada. Själva skadan blev utläkt men däremot kvarstod genomtrampet efter läkningen och den skulle enligt veterinären aldrig räta upp sig. Det innebär att chanserna att han skulle palla först uppträning och sedan att tävla skulle vara mycket, mycket små, säger Håkan"
:cry:

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
25 26 27
Svar
529
· Visningar
42 115
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar