Elfenspuk?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Funfair
  • Startdatum Startdatum
F

Funfair

Någon som vet något om Elfenspuk?
Lever han fortfarande?
Är det någon som har en bild? Jag har länge letat efter en bild på honom, men inte hittat någon.
Finns det någon som kan hjälpa mig?

Tack!
/frida

Här finns bild och stam på honom.

Vet att han efter att han togs ur avel omkring 1990 reexporterades till Tyskland. Han kan ju leva fortfarande, Irco marco som är året äldre gör ju det :)

Han togs ur aveln 1993 p g a sina avkommors bristande prestationer. I hingstkatalogen från -93 hade han avkommor upp till MB hoppning (5) och dressyr (1) samt 2 i lätt fälttävlan. Elfenspuk hade själv 26 placeringar i msv hoppning.

Om du studerar hans stam lite ser du att mormorsfar var arab, jag tror det är därifrån hans vackra huvud kommer :)

Tack för svar!
Ja, det syntes att det är arab i honom. Jag rider en avkomma (morfar är Irco Marco) och det är en stor, maffig halvblodstyp, därför blev jag lite förvånad över att Elfenspuk var lite lättare i typen.
Visserligen är mamman stor och grov...

Har du sett Irco Marco? Gjorde det själv på en svårklasshoppning för en tjugo år sedan, och glömmer det aldrig :) Trots att han är rätt grov och oädel så hoppade han fantastiskt!

Nej, jag har tyvärr inte sett honom "på riktigt". Men har hört talas om att han var en storhoppare. :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar