S

Stopek

Någon som vet vad den hingsten har gjort, är en trakehener? Hittar bara stamtavla och avkommor på nätet, men inget om han själv tävlat.

Hälsning Maja

Sv: Elfenspuk

Elfenspük var en trakehnare född i Tyskland som var placerad i 1.40 hoppning i Sverige. Han tävlades också i Danmark. Han hade själv dressyrstam.

Hans exteriöra utlåtande löd: "Elegant med vackert huvud, lång hals och djup bog. Något knätrång fram. Lätta rörelser, goda i skritt, mycket goda i trav"

Vid bruksprovet i Sverige, som 7.5-åring fick han poängen gång 788 hopp 8

Bland avkommorna fanns bl a:
Bonita, Nathalie och Tom Dooley, var plac Msv hoppning, Elfentanz var plac Msv dressyr, Gnistan var plac Msv distans och Izienne var plac Msv fälttävlan (gick svår).

Senast ändrad:

Elfenspük var en trakehnare född i Tyskland som var placerad i 1.40 hoppning i Sverige. Han tävlades också i Danmark. Han hade själv dressyrstam.

Hans exteriöra utlåtande löd: "Elegant med vackert huvud, lång hals och djup bog. Något knätrång fram. Lätta rörelser, goda i skritt, mycket goda i trav"

Vid bruksprovet i Sverige, som 7.5-åring fick han poängen gång 788 hopp 8

Bland avkommorna fanns bl a:
Bonita, Nathalie och Tom Dooley, var plac Msv hoppning, Elfentanz var plac Msv dressyr, Gnistan var plac Msv distans och Izienne var plac Msv fälttävlan (gick svår).

Ohhhh....det ser ju bara bättre och bättre ut med min nya häst.

Hälsning Maja

Jag vet att det åtminstånde finns en lite längre tråd om honom. Jag har ägt ett helt fantastiskt sto e.Elfenspuk.
Jag vet att han under flera år betäckte väldigt få ston och flera av de avkommorna skrotade i hage under flera år och blev inte visade eller ens ridna vad jag vet. Sedan gick åren och jag vet inte om de reds eller gjorde något senare i livet.. ;)
Vad är det för häst du har?
/U

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 577
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka