Elektroterapi

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare leva11
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 506
L

leva11

Är det någon som har provat Elektroterapi på sin häst

jag skulle vilja veta vad ni tycker och om det har hjälpt hästen

????:laugh:

Sv: Elektroterapi

Jag undrar också. det är en tjej på min klinik som utför detta. Jag är sugen på att låta pållen få en omgång när hans skada är utläkt.

Jag har provat på min häst!!

Det fungerade bra, eller rättare sagt massören använder det för att mjuka upp musklerna, det går längre in... och sedan masserade hon också.

Hästen blev mycket bättre men jag vet inte hur stor del det ena har mot det andra då hästen fick elektroterapi på utvalda ställen och massage på andra ställen = helkroppsbehandling...

Fördelen var i alla fall att man aldrig kan skada en häst med elektropulser. Tex om man riktar en laser fel eller lasrar för länge på samma punkt så kan det skada hästen.
Med elektroimpulserna så är det enda som "skadas" den tiden du lagt ut då det är verkningslöst om det råkar sitta fel :)

Min kompis är hästfysioterapeut och hon har behandlat min häst. Jättenöjd med resultatet! :)
Dom flesta hästarna tycker även att det är jätteskönt med massagen.

Liknande trådar

Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
572
Senast: Valle
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
599
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
702
Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka