Elektroterapi

G

gaah_70

Sitter och undrar lite över elektroterapi. Hittade bara några gamla trådar, men utvecklingen går ju framåt ...

Någon som vet mer om det? Fungerar det mot ledinflammationer? Inflammationer i muskel- och senfästen? Muskellåsningar?

Eller är det mest bluff och båg?

Berätta om era erfarenheter!

Sv: Elektroterapi

En av mina får elektroterapi varannan vecka, på grund av muskulära problem. Huruvida det ger resultat eller inte kan jag faktiskt inte svara på än, det är i ett för tidigt stadie. Visst har hästen visat en tydlig förbättring, men det är nog inte (bara) elektroterapin som bidragit till det.

Jag är faktiskt rätt skeptisk till att det fungerar, men samtidigt så är det värt ett försök - inte hela världen om det inte skulle göra någon nytta, det kan i alla fall inte skada. Får kanske återkomma till tråden om en månad eller så, när det gått lite längre tid.

Har du några frågor är det bara att fråga på... Kan försöka svara så gott det går.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
238
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 353
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar