Ja det ska bli intressant! Insåg faktiskt att det kan bli på håret en kall vinterdag till tränaren dit det är lite drygt 8 mil enkel väg.. Så började kolla laddare lite av nyfikenhet. Fanns några på vägen men svårt att se på Google maps om det gick att köra igenom eller ej.
Hängande pedal är när pedalen liksom hänger ner uppifrån och det är ett mellanrum mellan golv och pedal där man kan få in foten. På nuvarande V60 och Tiguanen så sitter pedalen fast i golvet och det går inte att få under foten vilket innebär att jag kan dra tillbaka foten och i princip bara ha tåna på pedalen och på det sättet kunna ha foten i ett avslappnat läge på ett annat sätt. När pedalen hänger så måste jag själv lyfta foten konstant lite grann iom att jag inte når med bara tåna sas.
Det kan man ju lösa på långresor med farthållare så det är ju inte ett enormt problem men lite irriterande ändå då tex på vägen till stallet när det är kurvigt så har inte jag och den adaptiva farthållaren samma åsikt om körstil så då kör jag för det mesta utan. Den adaptiva farthållaren anser tex att i varje kurva ska köras ganska långsamt och sedan är det plattan i mattan på rakan till nästa kurva.. Inte såå bekvämt tycker jag som tycker det går att glida igenom kurvorna i högre fart än farhållaren. Kan ju dock bli att på denna bil som är högre så går det inte att hålla så pass hög hastighet som 70 på den kurviga vägen och då försvinner ju problemet med farthållaren sas.