kolblakkur
Trådstartare
Vad tror ni; kan man vara allergisk mot el?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När den enda elen är den som ligger i rör i väggen?Nej det tror jag verkligen inte, men däremot kan man nog vara allergisk mot vanliga komponenter i elprylar.
And here we go again
Som dotter till en elarergisk mor så säger jag JA men du kommer få drivor av svar från folk som kommer anse att min mor bara är lat eller psykisk sjuk.
Nej det brukar inte vara så braDirektkontakt med el mår väl ingen bra av dock.
Rören består ju av något, eller hur? Plaster, t ex.När den enda elen är den som ligger i rör i väggen?
Jag har funderat på om det inte kan vara en ljudöverkänslighet som ger symptom. Jag kan må fysiskt dåligt av vissa ljud som andra inte ens hör. Musskrämmor är ett sånt exempel men vi har även haft en del mobilladdare som har haft en ljud som jag inte orkar med. Lysrör brukar också kunna ha ett surrande ljud som gör mig helt slut. Jag vet att de bytte ut de värsta lysrören i skolan eftersom en lärare så sig vara elallergiker. Jag tyckte att det var skönt för då kunde jag koncentrera mig bättre.
Som?Det finns mer socialt accepterade låtsasallergier än elallergi också.