Elaggregat?

S

Spider84

Vad ska man titta på när man köper elaggregat?
Rena grekiskan för mig när jag försöker läsa. :o

Det ska vara ett nätanslutet i alla fall.
Har hittat en variant där man både kan ha det batteridrivet och nätanslutet, vilket ju kan vara bra om man ska flytta på det.

Det ska driva från 2,5ha till 5ha.

Hittar lite olika beteckningar för Joule: Laddenergi och energi.

Sv: Elaggregat?

Okej det var bra läsning.
Tyvärr står en hel del inte med i det när man letar aggregat på internet, men det blir väl till att plåga kundservice tills man får svar.

Sv: Elaggregat?

Tyvärr går det inte enkelt att jämföra elaggregat. Man har ingen provning eller överenskommen mätmetod. Tipset blir att köpa ett så starkt aggregat av känt fabrikat som man har råd med. Fast viktigast är att installera rätt med bra jordning och bra stängsel. Elband och rep har högre motstånd än vanlig järntråd. Problemet är att man då behöver ett starkt aggregat men ett riktigt bra aggregat kan bränna av trådarna i banden. Brukar även vara viktigt att hålla rent från gräs och buskar runt stängslet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 619
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 492
Senast: Mabuse
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
803
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar