El aggregat

caradan

Trådstartare
Vill ha tips på BRA och starka aggregat som klarar kraftig undervegetation.
Har lägsta tråden på ca 20 cm och jag får ju röja hela tiden . Tänkte nu köpa ett ordentligt aggregat i stället.
Någon med bra tips?? (hagen är 1,5ha med tre trådar)

Vi köpte ett DeLaval...eller fick av bonden (ville antagligen att hästarna skulle hålla sig i hagen=)...

Kostar cirka 7000:-...bra är det iaf, driver runt våra dryga 2 hk med 2 trådar utan problem och över 5000 V alltid...KANONBRA!

Jo, det tyckte vi också men inte bonnen...får man det är det väl bara att tacka å ta emot....eller??

Jag har också ett DeLaval 8kV för ca 4000 kr. Det kan vara bra med ett ordentligt aggregat om man vill expandera hagen vid ett senare tillfälle.

Det är främst två saker som avgör hur kraftigt ett aggregat är. Det är hur många Joule aggregatet ger och vid vilken spänning. Det är viktigt att man tittar på spänningen under belastning för de flesta agggregat kan ge hög spänning obelastade.

De allra kraftigaste aggregaten är gjorda för riktig ståltråd och kan förstöra vanliga plastband tex.

Tråden är minst lika viktig som aggregatet. De flesta vanliga plastband och plastrep har alldeles för stor resistans.

Liknande trådar

Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
649
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 540
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
378
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30