Ekonomi Lag SM ??

I

Idasagare

Hur gör Din klubb till Lag-SM?
Betalar klubben;
lagstart?
individuell start?
uppstallning?
resan?

Nyfiken :)

Sv: Ekonomi Lag SM ??

jag har ridit lag sm en gång o då anmälde jag bara som en vanlig tävling individuellt o så betalade nog klubben (var inlånad i en klubb då) lagavg... bettibets vet mer eftersom hno var lagledare då :p

Det har varit olika beroende på om det funnits nån sponsor etc men lagavgiften har klubben alltid betalat, den individuella starten har var och en alltid betalat själv (dom har ju fått behålla piggborsten...:angel:) Ibland har det betalats resebidrag och nån gång han man fått en jacka e.dyl eller subventionerad träning. Det är viktigt att komma ihåg att "klubben" kan inte göra något utan det är alla vi som tillhör klubben som kan fixa saker, (allt för)många gnäller om att klubben inte ställer upp med nåt men kan själva aldrig ställa upp och göra nåt :devil: (gäller inte FT-ryttare, hon är/var en klippa i sin klubb)

Hur gör Din klubb till Lag-SM?
Betalar klubben;
lagstart?
individuell start?
uppstallning?
resan?

Nyfiken :)

Det var ju hemskt vad många svar *vi* fick.... :bump:
Hade hoppats på att fler kunde svarat... :banana: :banana:

åkte från dalarna till borås 2005, då var det såhär:

vi hade ett dalalag, två leksingar, en moraryttare o en borlängeryttare.

*distriktet (förbundet) betalade lagavgiften (vi själva stod för VÅRAN anm.avg.)

*vi stod för uppstallning o resa mm (förutom vår familj som blev sponsrade med bensinpengar från en annan familj som vi umgås med)

*vi alla fixade massor med småsponsorer så att vi fick en jacka med namn o klubb o "lag-sm fälttävlan 2005" osv. osv.

det var kanonroligt, och om någon boråsare läser; ni var jättebra arrangörer! :bow: (bättre sent än aldrig..) ;)

Trossnäs betalar startavgift, lagavgift,uppstallning,ryttarfest,resa,boende(vi brukar samordna så man bor på samma ställe inkl familjen). Än så längefunkar det, ryttarna brukar ja förnuft att inte vara hyperextravaganta och ska man ha med 7 kompisar s å får man stpå för det själv, men närmaste familj och ev hästskötare betalar klubben för . Det mana åker på att betala själv är maten (frukost brukar ju vara med på otellet annars samordnar vi det om vi bor i stugor) en kväll är det ju ryttar fest så då är maten fixad och en kväll brukar vi grilla eller äta pizza på klubbens bekostnad.

Trossnäs betalar startavgift, lagavgift,uppstallning,ryttarfest,resa,boende(vi brukar samordna så man bor på samma ställe inkl familjen). Än så längefunkar det, ryttarna brukar ja förnuft att inte vara hyperextravaganta och ska man ha med 7 kompisar s å får man stpå för det själv, men närmaste familj och ev hästskötare betalar klubben för . Det mana åker på att betala själv är maten (frukost brukar ju vara med på otellet annars samordnar vi det om vi bor i stugor) en kväll är det ju ryttar fest så då är maten fixad och en kväll brukar vi grilla eller äta pizza på klubbens bekostnad.

herregud vad genersösa trossnäsare är! :D

oki vi tävlar för Trossnäs nästa år :idea:

"Min" klubb gör i princip aldrig någonting. De har iofs betalat lagavgifterna till allsvenskorna men annars nada. De kan inte ens gratta när det gått bra :smirk:
Jag håller på att fixa ett lag till Lag-SM men det blir nog vackert till att betala allt själva :crazy:

Blir bra det för vi saknar ekipage till lag i år, vi har max 3 och det är osäkert.... min, Nittionians och Sophia E så vi lägger ned hästlag i år.

Det blir ju inte billigare för att det går över 3 dagar, på HKRK, de får man inte ha på ponny enligt statuten???? Måste kolla vem som har gett dispens för det, det har ju med säkerrheten att göra iallafall på B och D ponny som inte behöver ha ridit lätt som kval. Banhoppningen har ju en gallrinsfunktion för terrängens säkerhet.....

Blir bra det för vi saknar ekipage till lag i år, vi har max 3 och det är osäkert.... min, Nittionians och Sophia E så vi lägger ned hästlag i år.

Det blir ju inte billigare för att det går över 3 dagar, på HKRK, de får man inte ha på ponny enligt statuten???? Måste kolla vem som har gett dispens för det, det har ju med säkerrheten att göra iallafall på B och D ponny som inte behöver ha ridit lätt som kval. Banhoppningen har ju en gallrinsfunktion för terrängens säkerhet.....

har M slutat rida Hasse eller?

Ang ponny så funderade jag på just det ang säkerheten.. Sen är det klart att det blir dyrt.
Jag reagerade däremot på att Åkerbo nu hade med terrängen sist, så tråkigt... och mot SM-statuterna för JSM däremot helt ok enl YRSM. :crazy:

*KL*

Vår klubb står för lag-avgiften, medan vi ryttare står för resten (ind. startavg, uppstallning/boende, resa, festen osv.) Hoppas på många lag till start! :)

Senast ändrad av en moderator:

Men... du är väl med i kommitén där besluten tas :angel: eller tas inte besluten inte där??? :devil:
Kanske i en ännu snävare krets :o typ gubbarna i bastun :p:p:p

M har inte slutat rida Hasse, han har inte varit riktigt fräsch bara, hosta....Vad jag hörde skall han hoppa på Equality Lines hoppning i början av augusti!!:)

Synd att vi inte har något lag i Lag SM.......hade varit kul att åka till Hermanstorp, nu är min pålla frisk och kry igen och riktigt på hugget! Tror det blir Segersjö nästa tävling, älskar den banan!!:rofl:

Önskar alla lycka till i Hermanstorp, och särskilt då vårt ponnygäng! :bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Mariestads Ridklubb höll i den ledning de hade på lag-SM efter lördagens dressyr och hoppning. Efter söndagens avslutande terräng tog...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för det första svenska mästerskapet någonsin för lag i working equitation! Sex klubbar och sju lag kommer till start hos...
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
162
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är en SM-späckad vecka. Utöver SM-veckan i Västerås, där nya mästare utses i såväl distansritt som working equitation, så bjuder de...
Svar
0
· Visningar
155
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka