Ej vaccinerad - problem vid tävling?

kolblakkur

Trådstartare
Om man köper en unghäst som ej är vaccinerad, kan det blir problem vid tävling när man väl vaccinerat den? Har för mig att man måste ha ett fullgott vaccinationsintyg, så jag vet att man inte får missa en vaccination. Men om hästen blivit vaccinerad sent i livet, hur funkar det då?

Sv: Ej vaccinerad - problem vid tävling?

Bara du grundvaccinerar den korrekt så spelar det ingen roll om det är gjort vid 1 års ålder eller tio när det gäller tävling.

Sv: Ej vaccinerad - problem vid tävling?

ett fullgott vaccinationsintyg betyder bara att hästen ska ha fått grund vacc och regelbundna vaccinationer efteråt, glömmer man en omgång så får man göra om grund vaccineringen. spelar ingen roll när hästen vaccinerades först så länge den fått grunden. dvs hästen kan vara 18 år utan att ha varit vaccinerad innan du ger den grund vaccineringen och tävlar den.

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: movi
·
Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: Zevzan
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka