Sv: Ej kvalade avstängda
*kl*
ok att man ska ha ngt typ av kval för att gå upp i klasserna, men att ändra från 4 fel till 0a förstår jag bara inte! vad är deras motivation till detta !?
Såg i nyaste ridsport också att man funderar på att förbjuda spö också!
Kom igen va! jag tror det kommer göra så att fler sätter på sig större sporrar och hakar i ist.
Jag brukar upleva det så att unghästarna hoppar allt hemma, avspänt och bra men när man kommer ut så kan man behöva ett spö i handen bara för att den nya miljön o alla nya intryck (som jag faktiskt inte kan träna dom på på hemmaplan!) gör att dom står emot lite o behöver bara lite uppmaning i form av bara känna spöet på bogen väldigt lätt, oftast räcker det gott o väl!
rider oftast hästarna utan sporrar, ska man då behöva klämma på sig sånna ist som oftast inverkar mer eller mindre "hela tiden" !?
o att säga att aveln går mot känsligare hästar som inte "tål" spön förstår jag inte heller! alla ryttare klarar inte av dessa hästar o vi måste behålla hästar som så att säga tål "ett spö i handen", hur ska man annars lära sig o börja rida om hästen inte klarar av att man inte har en stadig skänkel el. tappar balansen för 2 sek !?!?!? att sträva mot att avla hästar som sånt temp. att dom inte klarar av ett spö, ja då måste man vara ute o cykla, låååångt borta!!!!
för hur många sitter upp o är en ryttare i perfekt balans med känsla frn början!
man måste få lära sig o göra misstag utan att man ska åka av o "dö"...
Gylle: haha, bra sagt ang. barreringen
finns det inget sätt man som ryttare kan vara med o påverka? borde vara så att tex. TR ändringar kommer ut 6 mån innan de ska genomföras så att ryttarna kan vara med o påverka genom tex. protest eller förslag om förbättring ????