Ej genomfört köp.

H

husvallalantbruk

Undrar lite hur man går till väga,
jag hade hittat köpare på 1 sto med föl, vi skrev kontrakt. Hon övertog försäkringen 2 dagar innan planerad hämtning.
När hämtningsdagen kom hörde jag inget ifrån dom och heller inte fick tag i dom, har nu mejlat och ringt utan resultat.
Hur går man vidare med detta??
Tacksam för svar

Sv: Ej genomfört köp.

Skicka ett rekommenderat brev med uppmaning om att fullfölja köpet inom en bestämd tid annars river du kontraktet och letar annan köpare?
Svårt att ge råd om sådanahär saker tycker jag, det är så mkt som spelar in åt det ena eller det andra hållet.

Men hämtar inte köparen hästen så lutar det väl ändå åt att h*n ångrat sig tycker nog jag. Har det gått lång tid? Det KAN ju faktiskt vara så att det har hänt ngt som gör att h*n fått förhinder...även om jag ändå tycker att då hör man av sig och meddelad detta..

Sv: Ej genomfört köp.

Vad står det för överlåtelsedatum i kontraktet? Har du fått handpeng?

Eftersom jag är löjligt försiktig hade jag skrivit tillbaka försäkringen för att inte riskera att de skiter i att betala och den annulleras.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 094
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 930
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 704
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama