C
cia96
Har ett englo sto som är hälften fullblod och som har french groom på mödernets sida. Hon är själv ca 156 men är inte helt färdigväxt än så jag tippar på ca 158 som sluthöjd, är bara 3 år gammal. Hon fick en muskelskada i vintras/våras nör hon halkade i hagen ich har fått rådet att ta det lugnt ang inridning så att inte skadan kommer att spöka när hon blir äldra. Så, med den anledningen tänkte jag nu kanske betäcka henne istället i år fast hon är så ung. Hon är superlätt att handskas med men har mkt nerv. Hennes mamma som är rent fullblod har fina gångarter, har dock något låg galopp,men det kan säkert tränas upp då hon gått en del galopp innan. Hon har en fin hopteknik dessutom och har löshoppat 160 m fin teknik, mamman alltså!.
Stoet som jag nu vill betäcka är lite oskrivet . Hon är inte riden och är ej hoppad.. Hon är snabb och kvick, har hyfsade gångarter, ör mkt intelligent och lättlärd men har som sagt MKT nerv.
Har funderat mkt på 88-an. Har hört att hans avkommor är lugna i söttet och att de är grövre och har storlek. Efter att ha surfat runt här på gamla trådar så får jag snarare uppfattningen att han ger mkt nerv och svårridna avkommor??
Det jag söker är en avkomma jag längre fram vill träna fältävlan med, samt gärna mer dressyr än hoppning.. Då han tung och kraftig så passar det då min tjej är mkt smäcker och nätt, ser ut som en smäcker stor arab egentligen ..
Jag måste bestämma mig snarast och kan helt enkelt inte komma fram till ett bra svar...Tror ni att det kan bli en bra kombination? Blir avkomman kanske förliten? För vass i sättet??
Tänkte att 88-an kanske inte finns så länge till heller..
Annars så funderar jag på jaguar mail??
Stoet som jag nu vill betäcka är lite oskrivet . Hon är inte riden och är ej hoppad.. Hon är snabb och kvick, har hyfsade gångarter, ör mkt intelligent och lättlärd men har som sagt MKT nerv.
Har funderat mkt på 88-an. Har hört att hans avkommor är lugna i söttet och att de är grövre och har storlek. Efter att ha surfat runt här på gamla trådar så får jag snarare uppfattningen att han ger mkt nerv och svårridna avkommor??
Det jag söker är en avkomma jag längre fram vill träna fältävlan med, samt gärna mer dressyr än hoppning.. Då han tung och kraftig så passar det då min tjej är mkt smäcker och nätt, ser ut som en smäcker stor arab egentligen ..
Jag måste bestämma mig snarast och kan helt enkelt inte komma fram till ett bra svar...Tror ni att det kan bli en bra kombination? Blir avkomman kanske förliten? För vass i sättet??
Tänkte att 88-an kanske inte finns så länge till heller..
Annars så funderar jag på jaguar mail??