Egna initiativ av Facebook?

Ja, det är den här veckan som jag uppmärksammat fenomenet. Såhär har det inte varit tidigare. Tror att fb har gjort ändringar som gått lite väl långt.....?

Nåt har de gjort iaf. Jag märker inget. Men mamma får vänförslag från verkliga profiler men folk hon inte har en aning om vilka de är. OCH hon har nästan inget i flödet, kan se två dagar sen "skaffa fler vänner om du vill se mer i ditt flöde"

Jag tror de två hänger ihop. Mamma är inte road. (Hon har typ 25 vänner, skriver nästan inget, mest läser. Dvs knappast populärt hos FB. Jag sa åt henne att gilla mer inlägg, kommentera mer och gilla sidor (typ lokala Ica) och se om det hjälper.

Skickar nästan aldrig vänförfrågningar och är restriktiv med vilka jag accepterar; fb har inte skickat någon förfrågan åt mig. Däremot har jag fått ett par skumma vänförfrågningar själv på sistone. Alla gångerna från medelålders amerikanska män så jag antar att min profilbild föll dem i smaken. Eller är det en del av en djupare konspiration? Det kanske inte är min väna uppenbarelse (?) som lockar? :D

Skickar nästan aldrig vänförfrågningar och är restriktiv med vilka jag accepterar; fb har inte skickat någon förfrågan åt mig. Däremot har jag fått ett par skumma vänförfrågningar själv på sistone. Alla gångerna från medelålders amerikanska män så jag antar att min profilbild föll dem i smaken. Eller är det en del av en djupare konspiration? Det kanske inte är min väna uppenbarelse (?) som lockar? :D
Bildgooglar du dem så hittar du dem sannolikt med olika amerikanska namn, olika ryska namn osv.

Nåt har de gjort iaf. Jag märker inget. Men mamma får vänförslag från verkliga profiler men folk hon inte har en aning om vilka de är. OCH hon har nästan inget i flödet, kan se två dagar sen "skaffa fler vänner om du vill se mer i ditt flöde"

Jag tror de två hänger ihop. Mamma är inte road. (Hon har typ 25 vänner, skriver nästan inget, mest läser. Dvs knappast populärt hos FB. Jag sa åt henne att gilla mer inlägg, kommentera mer och gilla sidor (typ lokala Ica) och se om det hjälper.
Aha. jag tror du är något på spåret!

Jag har ju inte ett så intensivt facebook-liv. Få vänner och väldigt många är sådana som jag vill veta vad de har för sig i professionella livet. Jag har helt enkelt inte ett socialt liv som avspeglar sig där.

De vill kanske få mig att förstå det fantastiska med facebook.... :meh:

Jag får också vänförfrågningar från helt okänt folk i andra delar av världen ibland. Händer ca en gång i månaden och har aldrig hänt tidigare. Antar att det är något virus.

Vill man inte kunna få vänförfrågningar från allt och alla kan man ställa in att endast vänners vänner tex ska kunna söka fram ens namn och adda.

Sen hqr jag väldigt svårt att se problemet med vänförslag? Scrolla förbi dem då. Och är man bekymrad över vem som kan försöka lägga till en som vän borde det knke vara mer intressant att inte ha en helt öppen profil?

Jag får också vänförfrågningar från helt okänt folk i andra delar av världen ibland. Händer ca en gång i månaden och har aldrig hänt tidigare. Antar att det är något virus.
Men det behöver inte vara virus. Det är fejkprofiler med skumma syften som addar allt de kan hitta.

Viruset som artikeln handlar om gör att du själv addar okänt folk.

Vill man inte kunna få vänförfrågningar från allt och alla kan man ställa in att endast vänners vänner tex ska kunna söka fram ens namn och adda.

Sen hqr jag väldigt svårt att se problemet med vänförslag? Scrolla förbi dem då. Och är man bekymrad över vem som kan försöka lägga till en som vän borde det knke vara mer intressant att inte ha en helt öppen profil?
Tja, mäniskor som vill bli vän med mig är väl smickrande för egot...

Men jag gillar inte att fb sänder iväg vänförfrågningar i mitt namn till folk jag inte känner.

Aha. jag tror du är något på spåret!

Jag har ju inte ett så intensivt facebook-liv. Få vänner och väldigt många är sådana som jag vill veta vad de har för sig i professionella livet. Jag har helt enkelt inte ett socialt liv som avspeglar sig där.

De vill kanske få mig att förstå det fantastiska med facebook.... :meh:

Jag gissade det kunde vara så.. Och misstänker FB försöker "tvinga" de personerna vara mer aktiva. Vilket är jävligt fult. Dessutom de som inte HAR fler vänner tex, duger de inte för FB??

Min facebook skickar också vänförfrågningar till personer som den tycker att jag ska lära känna, eller vad det är. Jag får ofta upp att en person har accepterat min vänförfrågan. Ofta vet jag vem personen är, men det har varit flera gånger då den inte vetat.

Däremot vet Facebook vem jag mailar med. Jag har sålt av lite grejer här nu under hösten och flera av de personerna som jag endast haft mailkontakt med kommer upp som vänförslag från Facebook.

Jag har fått vänförfrågningar från folk där jag inte begripit varför men accepterat ändå - i nästa stund har personen ifråga skrivit en massa reklam på min sida, typ låneerbjudanden....... POFF så rök han igen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka