Eget stall, frågor o funderingar

Lina123

Trådstartare
En liten dröm som inte är helt omöjlig är att så småningom ha eget stall på gården, ett lite mindre med 4 boxar ca.
Detta ligger några år framåt så de är inget bestämt eller vidare planerat än.

Men ni som har eget stall, vad tycker ni är fördelar och nackdelar?
Fördelarna är väl såklart att man alltid har hästarna nära och att man kan bestämma regler och rutiner själv, nackdelar att man blir ganska bunden, och ensamt ibland kanske? Kanske ska man ha några extra boxar att hyra ut så att man kan få lite hjälp och lite ridsällskap?
Vad bör man tänka på innan stallbygge?

Ni får jätte gärna visa bilder på era stall och hagar om ni vill, tycker det är så roligt att se och hitta lite inspiration :)
 
Sv: Eget stall, frågor o funderingar

Den stora nackdelen är att du inte har så många att rida med. Det blir ofta ensamt för både dig och hästen.
Fördelen är ju så klart att du för göra som du vill, bara du som bestämmer ;)
 
Sv: Eget stall, frågor o funderingar

Fördelen är ju att du kan gå ut i pyjamas och fodra om du vill, har koll på pållarna jämt.
Nackdel är ju om man vill åka bort, måste få någon att passa på hästarna.
Sen är det ju alltid kul med sällskap i stallet, kan bli trist att vara helt själv, åtminstone om man är social som jag.
Nackdelen med inackorderingar är ju ATT DE GÖR JU INTE SOM MAN SÄGER!!!
Basic saker, som att sopa, fylla på vatten osv.
Här är bilder på mitt stall:
http://www.pixbox.se/alb_show_id1045147_page0.html

Men det bästa är nog att sitta på trappan om kvällen, se solen gå ner :D och kolla in hästarna i hagen. Det är verkligen ur-mysigt! Och då har man glömt vintern utan ridhus och paddock, snö-sulor och ös-regn :grin:.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 165
Senast: MML
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 272
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej! Vi har lite framtids planer eller projekt på gården 🐶 1.Vi har ett gammalt häst stall m. 7st boxar, ganska stor sadelkammare, 1st...
Svar
1
· Visningar
1 784
Senast: Monifa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
3 018
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp