Eget kaninfoder och godis.

NaTTa

Trådstartare
Skulle vilja prova att göra någon egen blanding till kaninerna, som man blandar i deras vanliga mat.

Har någon annan gjort det? Förslag på vad man ska ha i?

Skulle också vilja göra någon gott till de små.

Förslag på vad och det ska innehålla?

Sv: Eget kaninfoder och godis.

Man kan riva morötter och skiva banan som man torkar i ugnen med lite öppen lucka på 50 grader! Tänk på att det är sött bara så blanda bara i lite spec av bananen. Du kan blanda i fibrex oxå så blir det nyttigt dessutom. Finns bland mjöl och bak saker och sånt i matbutiker.

Kaninisarna:D
Har lust att göra något "eget" till dem, istället för att köpa klart:D

Det här kanske är lite underligt. Men mina kaniner ÄLSKADE yougurt.
Så jag fryste yougurt "pluppar". Det kanske bara var mina kaniner som gillade det , men det är ju värt ett försök iaf ;):D

Det lät intressant, vad frös du yoghurten i och vad var det för yoghurt?

Men... ge kaninerna frusen mat kan väl inte vara bra? Har läst i flera olika kaninböcker att man inte ens ska ge dem kallt vatten, utan snarare rumstemperererat, annars kan de få ont i magen. Fast utekaniner dricker väl kallt vatten? Nån som vet vad som stämmer egentligen? :confused:

Det lät intressant, vad frös du yoghurten i och vad var det för yoghurt?

Det var vanlig vaniljyogurt, men man kan säkert ta någon annan smak om man känner för de :d. Jag klickade yogurten på lite bakplåtspapper och inte i frysen bara ;)

Mina kaniner var utekaniner och ute året om fast med ett varm hus att gömma sig i. Märkte aldrig att de mådde sämre av kallt vatten elelr kall yogurt. :o

ta lite lagom med havregryn och häll i vatten så att det blit en lagom liten smet. ta lite rivna morötter, kaninmat, hårt bröd, äpplen eller vad din kanin gillar. klicka ut på en plåt och in i ugnen. på låg värme i ungefär en halvtimma så att dom blir riktigt hårda och knapriga. om dom är lite degiga under så kan dom mögla och det är ju inte så bra...:( hoppas dina ninisar gillar det:D

Jag köper lite torkad persilja, havre och solrosfrön, ibland lite torkade morrötter, som jag blandar i kaninernas pellets.
Köper i lösvikt och det blir inte särskilt dyrt alls.
För havre och persilja som räcker i över 1 månad, betalade jag 16kr. :p

inte dåligt pris:D

Låter kul, ska nog köpa hem lite ¨sånt:laugh:

Nej, det är inte särskilt dyrt. :p
Köper mitt på djurmagazinet. :)
Persiljan kostar 59kr/kg, men den väger ju som sagt ingenting.
Så man ska nog köpa massvis med persilja för att komma upp i den summan.
Havre kostar 9kr för 1kg, över 2kg kostar det 7kr/kg.

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 565
Senast: Stinaelin
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: ufot
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 639
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar