Eget bettlöst! *bilder*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mazarein
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 098
M

mazarein

Hej! Tänkte att vi kunde samla alla som gjort egna sidepull eller dyl i denna tråd..?
Gjorde ett eget idag, och det fungerade till min förvåning så fantastiskt bra! Rider min häst bara på bettlöst. Hittills har det mest blivit hackamore, men nu ska jag allt köpa ett bra sidepull.
Någon som har tips på sidepull av bra kvalitet?
Men nu till ämnet..:angel:
Släng in bilder och lite info om era bettlösa träns som ni gjort själva!:)

Idag så hade jag lite bråttom, men ville ändå testa något och inte bara grimma eller likn. Så detta vart resultatet:p

sovande häst :angel:
Hon gick både att styra, stanna och förhållningar samt halvhalter gick utmärkt! Hon slickade sig om munnen och tuggade fint:)
Men imorrn så ska jag göra ett "riktigt"!
Detta gjorde jag av en nosgrimma, ett rundsytt pannband som jag satte som "stopp-grej". För att pannbandet skulle sitta så satte jag en kindkedja med en gele"kudde" på under hakan och satte fast det i. För att detta nu inte skulle ramla över nosen, så satte jag det lite hastigt med vanligt snöre och band i nosgrimman. Nu hade jag alltså nosgrimman att styra med och pannbandet att stanna och göra förhållningar med lite bättre eftersom det var mer rörligt. För enkelhetens skull så använde jag två par tyglar också.

Fast döma av denna bilden, kanske hon inte tyckte om det så mycket iafll...:( ;)

Klickbara bilder!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Eget bettlöst! *bilder*

Har lagt upp det här förut i tråden om att göra eget sidepull, men här kommer det igen då.

Sidepull_bord.jpg

Sidepull_Sarma.jpg

Hästen är blöt och hungrig, och inte ett dugg road av att bli fotad. Det syns.

Finns beskrivning om hur det är gjort i den gamla tråden, orkar inte skriva det igen. Fråga om det är något särskilt.

/Ida

Jaha, så det fanns en! Hittade ej den när jag sökte:o

Okej tack! Stog inte så mycket förutom ditt tyjjer ja:angel: Men jag letar vidare någon ananstans! =)

jag tycker att det kanske sitter lite för långt ner? eller ska det göra det kanske?

Liknande trådar

Övr. Hund Idag, för två år sen, åkte jag och skulle titta på en hund som skulle skänkas bort för ägaren skulle flytta till Norge. Det var akut...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Jag varnar för massivt långt inlägg. Men behöver skriva av mig. Jag skrev i någon tråd för ett tag sedan att jag blev misshandlad på... 2
Svar
25
· Visningar
2 435
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 377
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att jag inte kommer att kunna rida min ordinarie lektion nästa vecka så blev det två lektioner denna vecka. Nästan två...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka