Egenheter!

replica

Trådstartare
Vad har era hundar för knasiga/speciella egenheter egentligen?

Min skit är helt besatt av att bli kliad på insidan av låren/ljumsken.. Han kan tom komma och ställa sig brevid en o lyfta ena bakbenet för att man ska komma åt och klia:D Så fort man kommer i närheten av den bakre regionen (människa som hund) så lyfter han på benet i hopp om att någon vänlig själ ska klia;)

En annan grej han gör är klämma sig in under sängen när vi ska sussa. Fråga mig inte hur han lyckas, men han kommer in iaf
Vemsoverhr.jpg

(O ja, jag har tråkigt:angel:)

Sv: Egenheter!

Den vanligaste kommentaren jag får om min cockertik är att hon är just - väldigt egen :D

Hon pratar väldigt mkt, har ett rullande ljud som en ovan kanske förväxlar med morr, men det är mer ett gurglande ljud som inte är aggressivt på något sätt. Används när kraftiga känslor behöver komma ut, glada, frustrerade, missnöjda. Tex när man ska få mat, när man ska få gå ut, när man torkar tassarna, när man är ivrig inför något. Söt, men knasig :D

Sen bär hon alltid på något när hon är uppspelt, när det kommer folk eller när jag kommer hem efter att hundarna varit ensamma rycker hon tag i närmaste lämpiga sak att ha i munnen, hennes egna leksaker, strumpor eller nått av hennes täcken, eller en handduk. Den har man i munnen samtidigt som man gör det gurglande ljudet och viftar på hela rumpan :D

Sen är hon väldigt kontaktsökande rent allmänt, och jag och hon har en väldigt speciell kontakt. Hon tycker om att sitta i knät på rumpan och helt spikrak i ryggen och sätta nosen mot min näsa och titta mig djupt i ögonen, lääänge. haha åh hon är så go min tjej!

Lowaomatte017.jpg

lowa-1.jpg

Min hund har någon form av pipgurgel när hon är uttråkad. Mötte en tjej som aldrig hade hört en hund låta så tidigare. Tack, min hund är unik. Känns bra att jag kan se det på det sättet...

...Sedan fiser hon när hon vill ha uppmärksamhet också.

Dessutom tycks hon tro att hon är betydligt mycket mindre än vad hon egentligen är när hon klämmer sig in i en yta på 0,5 kvadratmillimeter i soffan. "Wow, en liten springa - där får jag plats". Får hon mot all förmodan inte plats i soffan finns det inget som hindrar henne från att lägga sig på någon som sitter där. Härligt med 24 kilo dalmatiner på magen...

Vad söt den första bilden var och vad fina ni var tillsammans. Och vad härligt det lät när du beskrev henne!

Den ena tjejen är väldigt verbal, speciellt när hon blir uppspelt. Detta gurglande morrliknande ljud går att framkalla genom att klia henne I örat. Men har man redan kliat henne i örat den dagen låter det inte, det funkar bara en gång om dagen av någon underlig anledning.

Varje kväll, vid den sista kvällskissnigen, springer hon ett varv runt huset i 180 knyck för att kolla om det finns några älgar i trädgården. Hon har sett det EN gång för ett par år sedan och sedan dess har hon alltig gjort så.

Hon sover också UNDER sängen.

Den yngsta tjejen har nyligen amputerat en sporre samt analsäckarna. När det var nygjort hade hon munkorg på sig, men det dröjde inte länge innan hon kom på att man kan få av den genom att ta ett par meters sats, springa som en tok mot mattes baksida och köra in nosen i knävecket, mellan mattes knän, och sedan rycka bakåt.

Denna lilla tok har även egenheten att göra piruetter när hon väntar på sin mat. Hon går som en propeller över golvet samtidigt som hon sprider dregel över hela köket.

Hihi!
Fler än jag som är ägare till en (eller fler) alldeles speciella(a) hund(ar):p

Min tik är överglad i alla och ska upp i famnen till varje pris oavsett vem det är, hon hoppar från stillastående och upp i famnen om man står raklång och struntar fullständigt i om man är beredd och tar emot henne eller inte så många gånger blir det platt fall ner på marken igen :crazy:
Sen svarar hon om man pratar "bebisspråk" med henne, hon piper och ylar till svar. Kramas gör hon också när hon sitter i knäet, då vänder hon sig ofta mot en och lägger en tass på varje axel samtidigt som hon trycker in nosen och huvudet under hakan på en :love:

Min hane är väldigt pratig, eller pipig brukar jag säga ><. Han piper och gnäller så fort det är nåt han vill eller nåt han är missnöjd över eller om han bara vill ha uppmärsamhet. Det är sällan tyst här hemma...

Eftersom jag har en hoper jämtar innebär det också att jag har ett flertal hundar som vid glädje gärna visar upp hela garnityret :D

Detta uppskattas sällan av icke hundvana personer som tro att hundarna ska attackera och äta upp dem.. :eek:

Möjligen pussa ihjäl dem brukar de konstatera efter en stunds samvaro med de grå :rofl:

Eftersom jag har en hoper jämtar innebär det också att jag har ett flertal hundar som vid glädje gärna visar upp hela garnityret :D

Haha, så gör min ena hund också när hon är glad eller ska fjäska, de flesta brukar utbrista "Oj, hon skrattar ju! :eek: " för det går inte att ta miste på att hon är glad och inte arg :angel: Min far som inte är särskilt hundintresserad brukar ändå försöka köra lite sånt som han sett "Barbro Börjesson göra på Gokväll" när han kommer hit men brukar alltid ge upp med ett "Det går ju inte, hon bara skrattar åt mig!"

Detta uppskattas sällan av icke hundvana personer som tro att hundarna ska attackera och äta upp dem.. :eek:

Möjligen pussa ihjäl dem brukar de konstatera efter en stunds samvaro med de grå :rofl:

Jag glömde varna min hundovana klasskamrat när jag lämnade henne ensam med rottisen när jag rusade ut på en akutpinktur med den lille.

"Han kom fram och puffade på mig sin godisgrej och morrade....Han verkade glad fast jag blev lite rädd men jag sa åt honom att gå å så gjorde han det"
Han passade på att försöka fjäska in sig när vi var borta:o Hon blev förtjust dock när jag visade precis HUR farlig han kan låta när han är riktigt glad:D

Jag som av förståliga skäl aldrig låtit nån av mina hundar hoppa mig annat än på kommando har numera en hund som hoppar jämfota på mig. När jag står upp. Jag har blivit så avtrubbad att jag inte ens tycker det är konstigt att se 41centimetershunden i ögonhöjd när han tagit avstamp mot mina lår....
Jag kan bara trösta mig med att det är tur att han är kontaktsökande i allafall.

Senast ändrad:

Haha, så gör min ena hund också när hon är glad eller ska fjäska, de flesta brukar utbrista "Oj, hon skrattar ju! :eek: " för det går inte att ta miste på att hon är glad och inte arg :angel: Min far som inte är särskilt hundintresserad brukar ändå försöka köra lite sånt som han sett "Barbro Börjesson göra på Gokväll" när han kommer hit men brukar alltid ge upp med ett "Det går ju inte, hon bara skrattar åt mig!"

Det kan ju bero på att du har småhundar. Har man en doberman som gör samma sak får man helt andra reaktioner. Fråga elavläsarna som försökte gå in när jag inte var hemma och möttes av henne. Rottweilern hoppade brevid och mullrade av glädje. Det är tur att jag hade för vana att stänga av hallen med kompostgaller.

Haha det låter som min hund. Han låter mycket när han leker med sina leksaker eller med andra hundar han känner. Han har ett morrliknande ljud så vissa tror han är aggresiv men han leker så och har alltid gjort det. Tur att hundarna inte är som människor för hundarna han leker med förstå tydligen att det är på lek och de leker på hehe.

Sen har han ett härligt leksätt. Han springer i full fart och hämtar något och på tillbaka vägen skuttar han som en kanin. Stora skutt. Då är han stolt att han hittat det man kastat iväg. Han har fått många domare att skratta på lydnadstävlingar under inkallning. Under sträckan lägger han in några skutt och det ser ju så sött ut.

Min hund har en fix ide när han äter. Han brukar ta sin första torrfoder bit och lägga den på mattan i köket. När han laggt ner den så äter han upp den och går sedan tillbaka till sinskål och äter upp resten. detta gör han oavsett vart vi är. Finns ingen matta i köket så letar han upp en matta i ett annat rum haha:grin:

Min hund pussar en bara på vänser öra. Om man sitter framför honom och säger puss så pussar han direkt på vänster öra. Även när han är glad eller när man kommer hem så är det vänster öra som gäller. Han nässlar sig in under ens hår för att hitta örat och där får man en liten puss. Jag testade honom några gånger med att vända höger öra till när jag sa puss men nej då. Han flyttade sig runt för att lyckas komma åt vänster öra haha. Förstår inte hur han fått för sig detta.

Min valp pratar otroligt mycket - framförallt när hon är nyvaken! Då låter hon konstant. Då brukar hon också sträcka på sig, "prata" och avsluta med en högljudd prutt :D
Hon har blivit bortskämd med att sitta i mitt knä.. Nu är det så att när hon blir uttråkad så kan hon komma och lägga upp sina framben i mitt knä och hoppa med bakbenen. Då ska man lyfta upp henne och så sitter hon med huvudet på min axel - och pratar :love:
Självfallet är hon också en sänghund - och där vill hon ligga mellan mina ben för att ligga bekvämt... :p

Det första jag tänker på när jag tänker på vuxna tiken är att hon alltid lägger upp tassen på en när hon vill bli kliad. Tittar man på henne när hon ligger på sängen kan hon börja vifta med alla ben hon har. Hon är väldigt tydlig i sitt kroppsspråk när det gäller att tala om hur och när hon vill bli klappad!
Över huvud taget så är hon väldigt bra på att ta för sig när hon vill det. :p Hon är en riktig diva med enormt mycket åsikter om allting... Hon är även överdriven när det gäller att bädda där hon ska ligga.

Sedan: Valpis har nästan alltid öppen mun när hon springer. Vuxna tiken BLUNDAR nästa alltid när hon springer. Hur hon ser vart hon ska springa förstår jag inte.
Idag lyckades jag faktiskt fånga på bild när divan blundar och valpen har öppen mun :p

DSC_1962copy.jpg

Ja min saluki valp är galen i att få bada! Så fort man glömmer dörren till bad rummet öppen hör man hur det skrammlar till då sitter han i badkaret viftar på svansen och ska bada:P

Likaså när man duschar har man lyckats fått sällskap med en in hoppande hund.

Jappen min har en vana när man ska sova det är att han sla ligga på ryggen bli kliad på magen tills han somnar annars ligger han och "Pratar" eller viftar med frambena i ansikte tills man gör det, Så när man gjort det så snarkar han högt! Men det är inte lika uppskattad vana när han ska sova hemma hos pappa som inte gillar hundar i sängen:P

Min hund har förälskat sig i min balkong. jag bor väldigt högt upp och har utsikt över nästan hela staden. På balkongen har jag en soffa där min lilla dvärgpincher kan spendera timmar och åter timmar med att bara sitta och titta ut, hur söt som helst. oftast går han upp mitt i natten för att sätta sig där ute ett par minuter innan han återvänder till sängen :)

Min schäfer pratar som bara den. Och märker han att jag inte förstår vad han menar, vilket är alltid, putter han mig till den riktningen han vill, vilket brukar vara till ytterdörren eller garderoben där vi har godiset. Och har man platsat honom i hallen när vi har besök, så "leker" han "ett-två-tre rött ljus". Kryper sig allt närmare och närmare och sen har man en pussandes schäfer i knät. Han är väldigt förtjust i flygplan, helikoptrar och spårvagnar. Kommer de två först nämnda sitter han och tittar uppåt tills han inte ser dom mer och så pratar han samtidigt.

Labradoren han är alltid glad, studdsar som en gummiboll när man pratar med honom, :bump: och så pratar han självklart tillbaka. Sen när han inte är glad så sover han, i alla dess ställningar som finns. På rygg med alla tassarna upp i vädret, ner klämd i en alldeles för liten korg som inte är hans, utan yorkshireterrierns, liggandes som en groda. Och trotts att han sover så viftar han alltid på svansen:)

Yorkshireterriern sitter gärna uppe på soffkanten eller gärna i ett fönster så hon ser ut och kan sätta i gång dom andra två med att skälla så fort hon ser minsta fågel. Sen jagar hon gärna katter, ju räddare de blir dessto gladare blir hon. Så man får ju hoppas att det inte blir så att en smart katt inser att han är MYCKET större än vad hon är. (väger 1,9 Kg, inte mycket att skryta med)

Min gammel-chihuahua äter också maten på matta... tar en bit bär iväg till en matta och äter, går och hämtar nästa.... nu har han fått egen matta att äta på :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 826
Senast: fixi
·
Hundhälsa I lördags fick vi hastigt låta vår älskade hund somna in. Ett avslut som skulle vara värdigt känns allt annat än värdigt.. Jag funderar...
Svar
15
· Visningar
1 994
Senast: Shpongle
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
12 044
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Hej! Nån som har nån idé om vad som är fel på min lilla hund? Han är hängig, ser trött ut, men har samtidig svårt att komma till ro och...
Svar
9
· Visningar
1 527
Senast: josqla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka