Egen flugsprej,

Sök på forumet det finns massor med tipps! :banana:

Annars en mycket enkel (och super fungerande) sätt:
rappsolja ca 5 dl och en hel pressad vitlök. :bump:

Låt stå och gosa ihop sig över natten och sila bort vitlökskötten om du vill.

Inte många vill vara nära när du sätter detta på din häst. :devil:

Det låter ju rätt så bra men blir inte hästen rätt så oljig av det???

koka 1/2 liter vatten.1/2 burk rosmarin,efter det har stått och "dragit" och svalnat ,sila bort rosmarinen.tillsätt 2 msk vinäger.

Det här använder jag på min häst:
värm ca 3 pressade klyftor vitlök i ca 5 dl vatten. Sila noga (melittafilter är bra!) och blanda med 2-3 dl matolja. Droppa i ca 5 droppar citronella (finns att köpa i vissa hälsokostaffärer och används i vanliga flugmedel med) och skaka. färdigt!
luktar... mycket... folket i stallet klagar lite när jag parfymerat min pålle... :D snart dags för eldprovet, tänkte testa det på jobbet där vi har jätteproblem med bromsar... :(

Liknande trådar

Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2
Svar
37
· Visningar
2 332
Senast: EZMK
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
346
Senast: Malva1978
·
Hästvård Nån som har koll på hur premierna för arabhästar ligger i förhållande till andra raser? Halvblod är ju väldigt dyrt jmf med att tex...
Svar
9
· Visningar
605
Senast: __sofia__
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025