Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle så gärna vilja ha en eftersökshund. Men jag har ingen aning om hur man gör för att ge sina hundar den utbildningen. Någon som vet hur jag går tillväga?
Tack! Men varför finns ingen kurs i Skåne för!
Var i Skåne bor du? Jag har gått Viltspårkurser här med min hund och skulle sen gå vidare, hos dem, med eftersök. Jag ville också utbilda mig och min hund i just eftersök, men ballade ur lite när jag insåg allvaret i de skarpa eftersöken....... Vet inte om jag är den som vill spåra ett skadat vildsvin klockan två en vinternatt.......
Precis så är det ju. Dessutom skulle jag vilja påstå att man behöver en hund som är ganska skarp som man kan släppa på viltet, vilket kräver rätt storlek och lite sånt också. Annars är man återigen beroende av en ytterligare part.
.
Och vad sägs om att t.ex. smaka på kroppsvätskorna i spåret för att försöka luska ut var skottet träffat - magsaft smakar på ett visst sätt och tyder på magskott.......
Eller så gör man som normala jägare och luktar istället
Det är väl bara att lära hunden markera vad det är för kroppsvätska? De lär ju ge en betydligt säkrare bedömning än vi.