Sv: Efternamn

Barnen har bådas namn. Pappans som mellannamn och mitt som efternamn då vi tyckte att den ordningen låg bäst i munnen, båda skrivs ju ändå ut som efternamn.
Varför blev det båda? Sambon är väldigt mån om att föra sitt familjenamn vidare då det dels bara är hans familj som heter så i Sverige, och få övriga i världen.
Jag ville ha med mitt för att jag skulle tycka att det kändes konstigt om inte jag och barnen delade namn, vilket visar tillhörighet, och sen har jag ett så rackarns snyggt efternamn ;).

Ska nog kolla med sambon, det kan nämligen vara ett av hans roliga skämt han drar till med ibland, och jag är så lättlurad på det mesta :D.
Sen är han sån som inte ens säger att han skojat, utan glömmer bort det, sen skrattar vi gott åt det tillsammans. :angel:

På tal om det så kom min kompis en dag (hon är också svensk, han irländsk och en riktig skojare) och berättade att hennes pojkväns syster arbetade som prostituerad :eek:

Han hade glömt att berätta att han skojade efteråt :rofl:

Min son har min sambos namn eftersom mitt är så urbota fult. (och vem vet kanske han friar någon dag!)

Hej.
Vår dotter fick ta pappans efternamn. Jag har ett ovanligt efternamn och har ofta och även fortfarande blivit ifrågasatt varför jag heter så, urjobbigt. Jag vill inte att min dotter ska få uppleva samma sak.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: Sedna
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
2 013
Senast: Rosett
·
Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
18
· Visningar
979
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka