Efterlysa mobilen

Magiana

Trådstartare
Sedan jag bytte till en smartfån har jag stup i kvarten tappat bort den och får springa omkring och leta. Den gamla mobilen var ju så liten så den fick alltid plats i byxfickan, men det här stora åbäket får inte plats där och då blir det som det blir. Idag fick jag be en kompis ringa till mobilen så att jag skulle kunna lokalisera den, men det förblev tyst hemma så jag har nog glömt den på jobbet :( .

Men om nu telefonen hade varit hemma och jag själv kunnat få den att låta, hade jag ju hittat den. Finns det någon grej man kan ha i fickan som är ihopkopplad med mobilen så man kan "efterlysa" telefonen själv?

Hur gör ni för att hålla ordning på mobilen? Just nu känner jag mig ju totalt näck när jag inte har min telefon i närheten.
 
Där skulle jag nog tycka att den vore i vägen. Och en mobil är ju inte det snyggaste halsbandet heller. När jag är ute har jag den ofta i en väska runt magen och när jag rider har jag den i bröstfickan. Då är magväskan i vägen. Jag har ett sportarmband också men det går ju inte att använda telefonen när man har den i mobilfickan och den är svår att få i och ur. Hittills har jag bara använt den en gång under en löprunda.

Knepigt dilemma.
 
Där skulle jag nog tycka att den vore i vägen. Och en mobil är ju inte det snyggaste halsbandet heller. När jag är ute har jag den ofta i en väska runt magen och när jag rider har jag den i bröstfickan. Då är magväskan i vägen. Jag har ett sportarmband också men det går ju inte att använda telefonen när man har den i mobilfickan och den är svår att få i och ur. Hittills har jag bara använt den en gång under en löprunda.

Knepigt dilemma.
Säg till när du hittar en bra lösning!
Sambon hade tjatat länge när jag till slut ersatte min lilla mobil, lagom för bakfickan, mot en större och modernare.
Nu klagar han på att jag aldrig svarar längre.
Tror jag det, den ligger ju alltid i något rum jag inte längre är i - eller på laddning i sovrummet.
Den vill laddas ofta, i motsats till den gamla.
 
Där skulle jag nog tycka att den vore i vägen. Och en mobil är ju inte det snyggaste halsbandet heller. När jag är ute har jag den ofta i en väska runt magen och när jag rider har jag den i bröstfickan. Då är magväskan i vägen. Jag har ett sportarmband också men det går ju inte att använda telefonen när man har den i mobilfickan och den är svår att få i och ur. Hittills har jag bara använt den en gång under en löprunda.

Knepigt dilemma.
Jag har min innanför tröjan.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 625
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ På julafton berättade mormor att hennes väska blev stulen i julshoppningen för många år sedan. Hon hade ställt ner den vid fötterna när...
2
Svar
28
· Visningar
2 258
Senast: Crossline
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig ägt någon ajfån eller smartfån. När jag köpte min nuvarande mobil för 4 år sedan var kravet att det skulle gå att ringa...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Hej, Vill börja med att säga att jag vet att det finns folk som har det 1000 gånger värre, folk som inte har jobb, har allvarliga...
2
Svar
24
· Visningar
2 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp